DILLUNS, 21/10/2024 | 03:19 h
  • CLAUSURA CONCURS DE TEATRE

La Companyia Inestable Ceretana de Teatre de Puigcerdà guanya el Primer Premi del 21è Concurs de Teatre Vila d´Abrera

28/4/2016

Coincidint amb la diada de Sant Jordi, dissabte passat, la sala municipal va acollir l’obra de clausura i el lliurament de premis del 21è Concurs de Teatre Vila d’Abrera.

La companyia Plàudite Teatre, de L´Hospitalet de Llobregat, va presentar l’obra Don Quijote, de la Mancha al Mar, una adaptació lliure de l’obra de Miguel de Cervantes. I és que el 23 d’abril també és la data oficial de la mort de l’escriptor castellà.

Abans de la representació, veïns i veïnes d´Abrera van realizar una performance en homenatge a William Shakespeare, de qui també se celebra el 23 d´abril l´aniversari de la seva mort, llegint el monòleg "Ser o no ser", de Hamlet. Després de la funció va tenir lloc l’entrega de premis, que van ser lliurats per membres del Jurat del Concurs de Teatre Vila d’Abrera, l’alcalde, Jesús Naharro, i la regidora d’Acció Cultural i Patrimoni, Maria José Orobitg, als diferents membres de les companyies de teatre, que anaven pujant a l’escenari de la sala municipal a recollir els guardons.

Premis
La Companyia Inestable Ceretana de Teatre de Puigcerdà va guanyar el Primer Premi del 21è Concurs de Teatre Vila d’Abrera per l’obra Agnès de Déu, representada el 14 de febrer passat. Aquest guardó està dotat amb 400 euros i un trofeu.

El segon premi, amb 275 euros i trofeu, va ser per la companyia El Rosegall Grup de Teatre de Vilanova i la Geltrú, que va representar l’obra El mètode Grönholm el 6 de març passat.

El tercer premi, de 150 euros i trofeu, va ser per la companyia Gat El Masnou, que va iniciar l’edició d’enguany del concurs de teatre el 7 de febrer passat amb la representació del musical Vivim el Raval.

El Premi decidit per votació popular, Trofeu Núria Estrada, ha estat aquest any també per El Rosegall Grup de Teatre de Vilanova i la Geltrú.

Trofeus
El primer premi a la millor actriu principal va ser per Sandra Navarro pel paper d’Agnès a Agnès de Deu del grup Inestable Ceretana de Teatre.

El segon premi a la millor actriu principal va ser per Ester Batlló pel paper de Marta a Corona d’espines del grup Quollunaka.

El tercer premi a la millor actriu principal va ser per Montserrat Condeminas per interpretar a Kate Monstre a Vivim el Raval del grup Gat El Masnou.

El primer premi a la millor actriu de repartiment va ser per Teresa Pérez de Rozas per la Mare Míriam Ruth a Agnès de Deu del grup Inestable Ceretana de Teatre.

El segon premi a la millor actriu de repartiment va ser per Laura Lara pel paper de Mercè a El mètode Grönholm de la companyia El Rosegall Grup de Teatre de Vilanova i la Geltrú.

El tercer premi a la millor actriu de repartiment va ser per Marga Cervelló per interpretar a la Vídua Riverol a Corona d’espines del grup Quollunaka.

El primer premi al millor actor principal, Trofeu Salvador Ollé, va ser per Josep Maria Farràs per interpretar a Ferran a El mètode Grönholm de la formació El Rosegall Grup de Teatre de Vilanova i la Geltrú.

El segon premi al millor actor principal va ser per Roger Piferrer pel paper de Princeton a Vivim el Raval del grup Gat El Masnou.

El primer premi al millor actor de repartiment va ser per Òscar Ruiz pel paper d’Enric a El mètode Grönholm de la companyia El Rosegall Grup de Teatre de Vilanova i la Geltrú.

El segon premi al millor actor de repartiment va ser per Patrick Martínez pel paper d’Eudald a Corona d’Espines del grup Quollunaka.

El tercer premi al millor actor de repartiment va ser per Arnau Peirot pel paper de Rod a Vivim el Raval de Gat El Masnou.

El Trofeu a la millor escenografia va ser per la companyia El Rosegall Grup de Teatre de Vilanova i la Geltrú, mentre que el primer premi a la millor direcció va ser per Gat El Masnou. El segon premi a la millor direcció va ser també per El Rosegall Grup de Teatre de Vilanova i la Geltrú.

Premis amb il·lusió
Amb set premis, la companyia El Rosegall Grup de Teatre de Vilanova i la Geltrú va expressar la seva satisfacció pels bons resultats en el concurs. “Fa il·lusió venir a una entrega de premis i que te’n donin set. Ha agradat al públic, ja que ens han donat el premi de votació popular i ha agradat al jurat. Estem súper contents perquè a nosaltres ens agrada el teatre. Si el públic també gaudeix és el cercle virtuós”, va explicar l’actor Josep Manel Farràs.

“El nostre director durant 26 anys, el Francesc Martínez, per desgràcia ens va deixar el 6 de febrer, un mes abans de venir aquí a Abrera. Va ser la primera obra que vam fer sense ell i els quatre actors ens vam conjurar per fer-la bé i dedicar-li. Aquest premi (segon premi a la millor direcció), que li donarem a la seva vídua, que també forma part de la companyia, ha estat molt emotiu”.

Al final de l’acte, l’alcalde, Jesús Naharro, va agrair a tots els assistents la seva participació en el concurs de teatre, que enguany ha comptat amb nou representacions. Per a la regidora Maria José Orobitg, “el concurs de teatre és ja un esdeveniment consolidat a la nostra vila. El nivell de qualitat de les obres presentades i dels actors és alt i la tasca del jurat en la tria de les obres a ser representades molt valuosa, a qui agraim la seva col·laboració i esforç. Agraim també la participació, ja fora de concurs, dels grups de teatre de l’Escola de teatre, d´Els Illets d’Abrera i dels veïns i veïnes que van llegir el monòleg de Hamlet per a homenatjar l’autor, William Shakespeare, en el 400è aniversari de la seva mort i que, en el marc d’un event teatral, no podia faltar. Volem millorar properes edicions incorporant les propostes dels assistents que hem recollit en una enquesta, per exemple, sobre una major diversificació de gèneres de les obres”.