DILLUNS, 21/10/2024 | 03:35 h

Donem suport als alumnes d'ESO i Batxillerat de l'Institut Voltrera d'Abrera en vaga per l'encariment de l'educació

14/4/2016

Des de l’Ajuntament d’Abrera donem suport al centenar d’alumnes de tercer i quart curso d’ESO i primer de Batxillerat de l’IES Voltrera del nostre municipi en vaga per demanar la derogació immediata de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa, LOMCE, coneguda com la llei Wert, la Llei d’Educació de Catalunya, LEC, i el decret 3+2.

Els alumnes s’han manifestat a diferents punts del nostre municipi, com la plaça de l’Ajuntament, la plaça Pau Casals i davant l’IES Voltrera. “No volem retallades, taxes i privatitzacions. Volem lluitar pel nostre futur i que ningú ens el prengui”, han expressat els estudiants.

L’alcalde, Jesús Naharro, ha parlat amb els joves i ha manifestat el suport de l’Ajuntament a les seves reclamacions. El decret 3+2, per exemple, permet reduir la durada dels graus universitaris i augmentar els màsters. “Els preus dels màsters són més elevats. Això suposa que a les famílies o alumnes amb problemes econòmics se’ls hi veta indirectament l’accés a l’educació superior. A banda, ha disminuït el nombre de beques destinades a l’alumnat. Des de l’Ajuntament d’Abrera defensem una educació pública de qualitat i gratuïta”, ha manifestat l’alcalde.

El Sindicat d’Estudiants és l’entitat que ha convocat la vaga per aquest dijous i divendres 14 i 15 d’abril, amb manifestacions a municipis i ciutats com Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona. A diferència d’altres convocatòries, els professors no han secundat la vaga. Sindicats i la Confederación Estatal de Padres y Madres de Alumnos (Ceapa) li han donat suport.