DISSABTE, 28/09/2024 | 07:18 h

Concessió d´un ajut d´emergència al Fons Català de Cooperació per al Desenvolupament

10/3/2016

Des de la Regidoria d’Acció Social de l’Ajuntament d’Abrera hem concedit un ajut d’emergència al Fons Català de Cooperació per al Desenvolupament per a la campanya d’acollida de població refugiada en trànsit a Europa.

L’ajut, a càrrec del pressupost 2015, és de 12.496,01 euros i està destinat a les víctimes dels conflictes armats a l’àrea mediterrània, com la guerra civil a Síria.

Donada la gravetat de la situació i en resposta a la demanda de diversos municipis catalans, el 4 de setembre de 2015 el Fons Català va convocar una reunió amb els ajuntaments i ens locals socis del Fons. En la trobada es va acordar una estratègia per a donar suport i acollir aquests refugiats centrada en quatre eixos: assistència en les rutes de fugida, suport als municipis de la ruta, planificació i gestió de l’acollida i allotjament a diferents municipis de Catalunya.

Municipi d’acollida i solidari
El Ple municipal de l’Ajuntament d’Abrera va aprovar per unanimitat la declaració d’Abrera com a municipi d’acollida i solidari, en la sessió celebrada el 24 de setembre de 2015. Els grups PSC, Ad’A, Abrera en Comú, ERC i CiU van presentar la moció, que insta al Govern espanyol i a la Generalitat de Catalunya a realitzar diverses iniciatives per tal de millorar l’assistència de les persones refugiades i el dret d’asil.

Pròximament, des de la Regidoria d’Acció Social organitzarem una xerrada amb Creu Roja que ens ajudarà a comprendre com podem ajudar a aquestes famílies a integrar-se en la nostra societat.