DIJOUS, 26/09/2024 | 23:53 h
  • Consell Comarcal

L´alcaldessa Maria Soler pren posessió com a consellera comarcal de la Dona

25/7/2011

L´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler, és elegida consellera comarcal del Baix Llobregat, un càrrec del qual va prendre possessió durant el ple de constitució del Consell Comarcal pel mandat 2011-2015, que es va celebrar divendres a Sant Feliu de Llobregat.

Soler, serà consellera de la Dona, membre de la junta de govern del Consell Comarcal i portaveu del PSC-CPM. En la mateixa sessió, les regidores de l´Ajuntament d´Abrera Cristina Bigordà (ICV) i Isabel Ruiz (PP) van prendre també possessió com a conselleres comarcals. Bigordà a més, com a portaveu del grup ICV-EUiA-EPM i membre de la junta de govern.

Durant el ple de constitució del Consell Comarcal va ser escollit president per àmplia majoria Joaquim Balsera, alcalde de Gavà (PSC). El govern comarcal té quatre partits, en virtut del pacte subscrit entre el PSC-CPM, CiU, ICV-EUiA-EPM i ERC-AM.

En aquest mandat destaca l´àmplia representació de consellers i conselleres del Baix Llobregat Nord, que han doblat la seva presència en aquest ens comarcal respecte del període 2007-2011. El Consell Comarcal del Baix Llobregat té 39 consellers i conselleres, i la seva composició, després de les passades eleccions municipals, ha quedat establerta de la següent manera: PSC-CPM – 14 escons, CiU – 8 escons, ICV-EUiA-EPM – 7 escons, PP – 6 escons, ERC-AM – 3 escons, PxC – 1 escó.

Amb la constitució del nou govern es dóna el tret de sortida a la setena legislatura des de que es va constituir el Consell Comarcal del Baix Llobregat l´any 1988.

Dilluns, 25 de juliol de 2011