DILLUNS, 21/10/2024 | 00:57 h

La Brigada Municipal incorpora al seu parc mòbil de vehicles una camioneta híbrida amb gas liquat de petroli (GLP)

11/2/2016

La Brigada Municipal de l’Ajuntament d’Abrera ha estrenat una camioneta híbrida, que combina benzina i gas liquat de petroli (GLP) com a combustible. La nova unitat ja està operativa i es destina, principalment, al manteniment de la xarxa d’aigües del municipi.

Des de l’Ajuntament d’Abrera hem apostat per aquest tipus de camioneta amb l’objectiu de promoure una mobilitat més eficient i sostenible. Dilluns passat, 1 de febrer, el cap de la Brigada Municipal, Antonio Jiménez, va explicar les característiques del vehicle a l’alcalde, Jesús Naharro, i el regidor d’Obres i Serveis, Parcs i jardins, Urbanisme i mobilitat, Albert Roca, i el regidor de Medi Ambient i Sanitat, Xavier Serret.

Segons l´Associació Espanyola d´Operadors de Gasos Liquats del Petroli (AOGLP), aquest combustible genera fins al 10,9% menys de CO2 que la gasolina i pot contribuir a reduir la contaminació atmosfèrica a les ciutats, perquè emet menys òxid de nitrogen (NOx) i partícules. Així, contribueix a la millora de la qualitat de l’aire urbà i ajuda a minimitzar l’efecte hivernacle.

A banda de la sostenibilitat, els vehicles que utilitzen gas liquat de petroli també són més avantatjosos des del punt de vista econòmic, ja que poden representar un estalvi de fins al 40% en relació amb els combustibles convencionals. El GLP és l’alternativa als carburants habituals més emprada al món, amb 25 milions de vehicles. A Catalunya circulen uns 6.200 híbrids amb aquest tipus de gas, segons dades de l’Institut Català d’Energia (ICAEN).