DISSABTE, 28/09/2024 | 07:19 h

Identificar els animals és fonamental per fomentar la tinença responsable

9/2/2016

Aquest 2016 des de la regidoria de Medi Ambient i Sanitat es posa en marxa, amb la col•laboració dels centres veterinaris del municipi, una campanya d’identificació i cens dels animals de companyia.

Tant la llei de protecció dels animals com la ordenança reguladora de la tinença d’animals d’Abrera estableixen l’obligació que els animals estiguin identificats i censats. L’incompliment d’aquesta obligació representa una infracció lleu i es pot sancionar amb multes que poden anar de 100 a 400 euros.

La campanya està motivada per la necessitat de complir aquestes obligacions, d’una banda, per possibilitar el retorn dels animals en cas de pèrdua o fugida i, de l’altra, per poder planejar les actuacions municipals vinculades a una tinença responsable amb coneixement de la població d’animals i la seva distribució.

El microxip és el DNI de l’animal de companyia i la millor garantia de poder-lo recuperar en cas de pèrdua. La probabilitat de trobar un animal de companyia perdut és d’un 90% si està identificat, però es redueix a un 15% si no ho està. El cens al registre municipal d’animals és gratuït i s’ha arribat a un acord amb els veterinaris dels dos centres d’Abrera per tal que el cost de la identificació sigui de 17 euros, un preu significativament inferior al de la majoria de centres. L’Ajuntament assumirà el cost del material.

“Ens vam adonar fa sis mesos que només el 30 per cent dels gossos d’Abrera estan censats”, ha explicat el regidor de Medi Ambient i Sanitat, Xavier Serret, en una entrevista a Ràdio Abrera. “Hem dotat de mini lectors de xips a la Policia Local per tal que puguin identificar in situ els animals i posar-se en contacte amb els propietaris”, ha afegit el regidor. “El cens és obligatori, tant a la legislació estatal, nacional i municipal s’estableix que qualsevol animal s’ha de censar en un termini de tres mesos des del seu naixement o adquisició. També s’ha de notificar la seva defunció. Això ens permet planificar quins serveis i espais hem d’habilitar per aquests altres habitants d’Abrera”, ha comentat.

Aquesta campanya es preveu que duri tot l’any 2016 i es superposa fins el 30 d’abril amb la iniciativa “Sóc responsable, esterilitza i identifica el teu animal” de la Fundación para el Asesoramiento y Acción en Defensa de los Animales (FAADA), durant la qual els veïns també podran esterilitzar els seus animals a preus reduïts.

Més informació: www.socresponsable.org