DIUMENGE, 20/10/2024 | 22:10 h
  • PLE MUNICIPAL

El ple municipal de novembre aprova per unanimitat diverses mocions de caire social

30/11/2015

El Ple Municipal de l’Ajuntament d’Abrera va aprovar diverses mocions en la sessió ordinària celebrada el passat 25 de novembre. L’equip de govern va presentar un text per la promoció de producció i consum d’energia verda a Abrera a través de cooperatives, que va comptar amb el suport de totes les formacions a excepció del PP, que s’hi va abstenir.

La mateixa votació va obtenir la moció impulsada pel sindicat UGT de Catalunya per a la creació de la prestació “Garantia +55”, una proposta per ajudar les persones aturades majors de 55 anys.

De la seva banda, Abrera en Comú va admetre la petició de l’equip de govern de deixar sobre la taula una moció de suport a la campanya de boicot, desinversions i sancions a Israel, per tal de debatre-la al ple del proper mes de desembre.

Abrera en Comú també va presentar un text per al traspàs gradual dels fons municipals a la banca ètica, que es va aprovar per unanimitat després d’acceptar diverses esmenes del govern municipal.

De forma conjunta, l’equip de govern i Abrera en Comú van presentar un text per sol•licitar a la Generalitat els recursos per fer front a les beques menjador. Aquest es va aprovar per unanimitat.

Finalment, tots els grups també van donar suport a una moció presentada per la Plataforma de Afectados por la Hipoteca (PAH) per a la creació d’una nova llei reguladora del dret a l’habitatge. Un membre d’aquest col•lectiu va llegir el text de la moció.

El ple ordinari també va recordar que el 25 de novembre és el Dia contra la Violència de Gènere. L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, va llegir un manifest amb el suport de totes les formacions polítiques del consistori.
El ple va finalitzar amb el torn de preguntes a càrrec del públic que va assistir a la sessió. Van intervenir diversos veïns i veïnes del municipi, així com una representant de la PAH.