DISSABTE, 28/09/2024 | 05:16 h
  • prova_sirenes_peq

El proper 19 de novembre, prova de sirenes per risc químic

10/11/2015

Els veïns i veïnes d’Abrera sentirem les sirenes d’alerta per risc químic el proper dijous 19 de novembre, a les 10.20 hores del matí. Es tracta de la segona prova de sirenes que el Departament de Protecció Civil de la Generalitat farà aquest any a 37 municipis de Catalunya. La prova es realitza per comprovar-ne el funcionament i fer que tots els ciutadans coneguin el so i sàpiguen què cal fer en cas d´emergència.

A Abrera hi ha dues sirenes, ubicades al nucli urbà (Parc de l’església) i al barri de Les Carpes. A les 10.20 hores sonaran tres senyals d’un minut de durada, separats per silencis de cinc segons, que indicaran l’inici de la prova. Deu minuts més tard, un senyal continu de trenta segons de durada marcarà el final.

10:20h Activació de les sirenes en alerta
10:30h Activació de les sirenes en fi d’alerta

Què cal fer en cas d’accident químic?
La mesura de protecció que caldria dur a terme en cas d’un accident químic real és la del confinament en un edifici mentre duri l’alerta. No s’ha d’anar a buscar els nens a l’escola o els avis al casal o residència, ja que els responsables d’aquests centres estan formats per actuar en cas d’emergència. També cal saber que els vehicles no són segurs. Si s’està conduint s’ha de sortir del cotxe i buscar refugi en un edifici. A més, recomanem seguir les indicacions pertinents a través de l’emissora municipal Ràdio Abrera, en el 107,9 de la FM.

Més informació: bit.ly/risc_quimic