DIUMENGE, 20/10/2024 | 22:12 h
  • Ple_5nov

Congelació de taxes i impostos pel 2016

6/11/2015

El ple municipal es va reunir en sessió extraordinària el passat dijous 5 de novembre a la Sala de Plens de l’Ajuntament d’Abrera, on es va aprovar de forma provisional les ordenances fiscals per l’any 2016. La proposta presentada per l’equip de govern contempla la congelació de taxes i impostos, amb diverses modificacions de redactat i d’adequació a la llei.
Prèviament a la votació, es van incorporar tres esmenes. Dues d’elles van ser presentades per Abrera en Comú i fan referència a l’impost de Bens Immobles (IBI), com l’aplicació d’un recàrrec del 50% a aquells immobles d’ús residencial que es trobin permanentment desocupats a través d’un reglament, i l’aplicació d’una bonificació del 33% als habitatges que, sense estar obligats per normativa, hagin instal•lat o instal•lin sistemes per l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar.
L´equip de govern va presentar la tercera esmena a l’ordenança número 9, que regula la taxa per a la prestació dels serveis educatius, juvenils, culturals i socials perquè les persones que es trobin en situació d’atur puguin beneficiar-se de les bonificacions contemplades.
Les ordenances per l’any 2016 han estat aprovades amb el suport de l’equip de govern municipal i del grup Abrera en Comú. C’s s’hi va abstenir i Alternativa d’Abrera hi va votar en contra.