Festa Major 2023: Per Sant Pere, festa a Abrera! Consulteu el programa d'activitats programades per avui divendres 30 de juny i mireu la galeria d'imatges de la nostra festa!
30/6/2023
A Abrera estem de celebració! Del dimecres 28 de juny al diumenge 2 de juliol, gaudirem de la Festa Major 2023, en els espais habituals, amb diferents propostes per a veïns i veïnes de totes les edats. Més de 70 activitats i propostes gratuïtes per a tothom! A continuació us detallem les activitats que hi ha programades per avui divendres 30 de juny, en el marc de la Festa Major d'Abrera de 2023! Us hi esperem! I també trobareu la galeria d'imatges de la Festa Major d'Abrera de 2023! Gaudim de la nostra festa!
DIVENDRES 30 DE JUNY
19.00 h – 20.00 h
ESPECTACLE FAMILIAR “ON, COM, AIGUA?”
A càrrec de la Toli Clown
Pl. del Doctor Trueta
20.00 h – 22.00 h
CONCERT DE TARDA
Amb l’orquestra Montgrins
Pl. de Pau Casals
21.00 h – 22.00 h
BATUKADA
Amb el grup MARACUYÀ
Recorregut: pl. de Rafael Casanova, av. de la Generalitat, ps. de l’Església i pl. de la Constitució (Ajuntament)
22.00 h – 22.30 h
PREGÓ DE FESTA MAJOR
A càrrec del mag Gerard Borrell
Ajuntament (pl. de la Constitució, 1)
22.30 h – 23.30 h
TRONADA I CORREFOC DE FESTA MAJOR
Amb la Colla de Diables Bram de Foc d’Abrera i la participació del Ball de Sant Miquel i els diables d’Igualada, i el Ball de Diables de Vilanova i la Geltrú.
Recorregut: c. Casamada, c. Nou, c. de Sant Pere, c. del Mig, c. de la Font, pl. de la Creu. c. Major i ps. de l’Església.
23.30 h – 00.00 h
FI DE CORREFOC
Pl. de l'Església
23.59 h – 02.00 h
BALL DE NIT
Amb l’Orquestra Montgrins
Abans de de l’inici, a les 23.30h, actuarà SalsAbrera
Pl. de Pau Casals.
23.59 h – 02.00 h
CONCERT A CÀRREC DEL GRUP AYALA ROCK BAND
Pl. de Rafael Casanova
23.59 h – 02.00 h
FESTA MAJOR JOVE : JUEGO DE DAMAS
Parc de Can Morral
02.00 h – 05.00 h
ACTUACIÓ DE LA LOLA VAN
A càrrec del Dj GretaylosGarpo
Pl. de Rafael Casanova
02.00 h – 03.30 h
FESTA MAJOR JOVE: DJ LIA I EVELYN
Parc de Can Morral
03.30 h – 5.00 h
FESTA MAJOR JOVE: ENERGY MUSIC EXPERIENCE
A càrrec de Dj JIWOLF STUDIO
Parc de Can Morral
- Consulteu el programa de la Festa Major d'Abrera de 2023 (català i castellà) fent clic aquí
- Consulteu la galeria d'imatges de la Festa Major d'Abrera de 2023 fent clic aquí
Dimecres 28 de juny hem gaudit amb les Portes Obertes de Ràdio Abrera, a commemoració del Dia per l'alliberament LGTB, la Tarda Musical amb les nostres entitats, la cercavila de timbals i el torneig nocturn de ping pong
De 10.00 h a 14.00 h i de 16.00 h a 20.00 h vam gaudir de les Portes Obertes de Ràdio Abrera. Més de 400 persones van apropar-se a la nostra emissora, van poder veure com fem la ràdio en directe i es van endur un petit detall.
També vam poder gaudir de les actuacions de Vive y Baila, el grup de hip hop infantil de les Juventudes Rocieras d'Abrera, la Coral Contrapunt, i el grup de hip hop Energy Dance del Casal de Joves d’Abrera.
I el punt i final el va posar la Colla Infantil Bram de Foc d’Abrera i Associació Cultural i Folklòrica d'Abrera, que ens van acompanyar amb els seus timbals i les seves gralles juntament amb el Climentet i el Porronet.
Al matí, de 12.00 h a 13.00 h, a la Piscina Municipal d'Estiu les famílies van gaudir amb el teatre de titelles "Blauró" de la Companyia La Boia Teatre.
A la tarda, de 17.00 h a 19.00 h va haver-hi Tarda de Jocs a la sala infantil de la Biblioteca Josep Roca i Bros amb partides d'Scrabble' en català, en col·laboració amb els Servei de Català d'Abrera.
A les 18.15 h es va fer la lectura del manifest institucional del Dia Internacional per l'alliberament LGTB, a càrrec d'integrants del Casal de Joves d'Abrera, de forma simultània a la plaça de Pau Casals i al carrer de Casamada 14, en el marc de les portes obertes de Ràdio Abrera.
També a la plaça de Pau Casals, de 18.30 h a 23.15 h vam gaudir de la Tarda Musical amb les actuacions de l’Escola Municipal de Música, la Coral Contrapunt i Amb Cor de Gòspel, així com de la paradeta de dolços i henna de l’Associació Cultural Àrab Al Amal.
De 19.00 h a 20.00 h la Colla de Diables Bram de Foc Infantil d'Abrera va fer la seva cercavila de timbals que va sortir del carrer del Rebato, va baixar per l'avinguda de la Generalitat, el passeig de l'Església i l'avinguda de Lluís Comanys, i va finalitzar al carrer de Casamada 14 per posar punt i final a les portes obertes de Ràdio Abrera.
Finalment, dimecres 28 de juny, de 20.30 h a 22.30 h el Parc de Can Morral va acollir un Torneig nocturn de ping-pong adreçat a joves d'entre 19 i 29 anys.
Dijous 29 de juny, Diada de Sant Pere, no ha faltat la missa i el concert vermut i hem gaudit d'activitats familiars, ballada de sardanes, una classe d'strong i un torneig jove de futbol
Per Sant Pere, festa a Abrera! Aquest dijous 29 de juny, festiu local, de 12.00 h a 13.00 h s'ha celebrat la missa de Festa Major a l'Església de Sant Pere i, seguidament, a l'Hort de la Parròquia, hem gaudit del tradicional concert vermut a carrec del duo The Long Players.
A la tarda, de 18.00 h a 19.00 h l'AFA de l'Escola Erenest Lluch ha preparat un berenar per a tothom amb una orxatada amb fartons a la plaça de Pau Casals, on també hem gaudit de l'espectacle familiar "Bang!" a càrrec de la Cia. El que ma queda de teatre.
De 19.30 h a 21.30 h hem ballat sardanes a la plaça de Rafael Casanova amb la Cobla Vila d’Olesa i la participació d’Abrera Sardanista, i les escoles Josefina Ibáñez i Francesc Platín i Sartí, en el marc del porjecte "El país a l'escola".
I hem finalitzat la jornada del dijous 29 de juny amb l'esport com a protagonista! De 20.30 h a 21.30 h, amb una classe d'entrenament d'Strong a càrrec de Vive y Baila al pati de l'Escola Ernest Lluch, i amb un Torneig nocturn de futbol adreçat a joves d’entre 16 i 29 anys al pati de Escola Josefina Ibáñez.
La Festa Major d'Abrera 2023 tindrà lloc en els seus espais habituals el dimecres 28 de juny, dijous 29 i divendres 30 de juny, i el dissabte 1 i diumenge 2 de juliol.
La Festa Major d’Abrera és un esdeveniment dels més esperats pels nostres veïns i les nostres veïnes. Us proposem un programa d’activitats coherents amb el compromís de l’Ajuntament amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), apostant per una Abrera igualitària, feminista, accessible, sostenible, segura i cohesionada, i amb una profund respecte a les nostres tradicions i el nostre patrimoni cultural.
Més de 70 propostes engrescadores per a tots els públics i per a tots els gustos, creades especialment per què totes i tots la puguem gaudir. No us podeu perdre res del que passi a les nostres places i carrers des del dimecres 28 de juny fins el diumenge 2 de juliol! Així, us convidem a conèixer el castell de Voltrera i el balcó de Montserrat, i a visitar, amb recreació històrica, les trinxeres republicanes de la Guerra Civil Espanyola, al barri de Sant Miquel.
Els més petits i petites gaudiran de les activitats i espectacles per a la nostra infància, tot fomentant el temps de qualitat en família a diversos espais del nostre municipi. Des de la plaça de Pau Casals fins a la plaça del Dr. Trueta, passant per les portes obertes de Ràdio Abrera, gaudirem d’activitats, música i balls amb la inestimable col·laboració de les nostres entitats i les escoles del nostre municipi. També ballarem al ritme de les orquestres i la tradició popular omplirà els nostres carrers amb les cercaviles i correfocs!
El nostre jovent tornarà a omplir el parc de Can Morral amb els concerts i actuacions de la Festa Major Jove, la plaça de Rafael Casanova serà escenari de la Festa Revival i, el parc de l’Estació, d’una nova edició del Porró Electrònic. I Abrera crea cultura amb nom de dona! En el marc del pla d’igualtat, enguany comptem amb més artistes femenines que mai i amb un piromusical en femení.
A més, comptarem amb una "Hora tranquil·la" de 18.00 h a 19.00 h, sense música i llums de les atraccions, com a mesura inclusiva per facilitar l’accés al recinte de persones amb hipersensibilitat sensorial. I, per facilitar la tornada a casa del veïnat dels barris abrerencs, ampliarem l'horari del bus urbà les nits del divendres 30 de juny i el dissabte 1 de juliol de 2023, que a més serà gratuït!
- Consulteu el programa de la Festa Major 2023 (català i castellà) fent clic aquí o a la part inferior d'aquesta pàgina.
Els guanyadors del concurs de cartells d'enguany han estat Carlos Luque Prados, a la categoria de Festa Major d'Abrera 2023, i Àfrica Alex Faty Jassé, a la categoria de Festa Major Jove d'Abrera 2023. Enhorabona a tots dos i a totes les persones que han participat!
Enguany, des de l'Ajuntament d'Abrera hem tornat a convocar el concurs del cartell de la Festa Major i la Festa Major Jove d'Abrera amb dues categories: la primera pel cartell de Festa Major, adreçada a la població en general, amb un premi únic de 350 euros, que ha estat pel Carlos Luque Prados, i la segona pel cartell de Festa Major Jove, adreçada a la població d'entre 12 i 17 anys amb un premi únic de 100 euros, que ha estat per l'Àfrica Alex Faty Jassé. Felicitem el guanyador i la guanyadora i la resta de persones que han participat al certamen. Moltes gràcies!
- Cartell guanyador del Concurs de Cartells de la Festa Major 2023. Autor: Carlos Luque Prados amb l’obra “Tributo al pasado”
- Cartell guanyador del Concurs de Cartells de Festa Major 2023. Autora: Àfrica Alex Faty Jassé amb l’obra “Dimoni roig”
Recinte firal, als espais habituals!
Així, les atraccions infantils estaran situades al recinte firal, al final de la rambla del Torrentet, davant del Mercat Municipal. Per la seva part, l'illa de vianants, es tancarà al trànsit de vehicles als carrers de Rosers, carrer de Martorell i la rambla del Torrentet. Així mateix, es tancarà al trànsit qualsevol carrer on es desenvolupì algun acte o activitat de festa. Seguiu en tot moment les indicacions de la Policia Local i/o del personal de Protecció Civil i utilitzeu els recorreguts alternatius als carrers que romandran tancats.
Activitats per a tothom!
En el recinte firal, els horaris d'obertura de les atraccions seran els següents:
- Dijous 29 de juny, de 12.00 h del migdia a 01.00 h de la matinada
- Divendres 30 de juny, de 16.30 h de la tarda a 01.00 h de la matinada
- Dissabte 1 de juliol, de 12.00 h del migdia a 02.00 h de la matinada
- Diumenge 2 de juliol, de 12.00 h del migdia a 01.00 h de la matinada
D'altra banda, comptarem amb una "Hora tranquil·la" de 18.00 h a 19.00 h, sense música i llums de les atraccions, com a mesura inclusiva per facilitar l’accés al recinte de persones amb hipersensibilitat sensorial. I, per facilitar la tornada a casa del veïnat dels barris abrerencs, ampliarem l'horari del bus urbà les nits del divendres 30 de juny i el dissabte 1 de juliol de 2023, que a més serà gratuït!
També s’ha habilitat un aparcament provisional amb un total de 166 places al solar ubicat, amb entrada i sortida, pel carrer de Martorell.
Per facilitar la tornada a casa del veïnat dels barris, ampliarem l'horari del bus urbà les nits del divendres 30 de juny i el dissabte 1 de juliol de 2023. També s’ha habilitat un aparcament provisional amb un total de 166 places al solar ubicat al carrer de Martorell
Els més petits i petites gaudiran de les activitats i espectacles per a la nostra infància, tot fomentant el temps de qualitat en família a diversos espais del nostre municipi amb espectacles molt variats amb màgia, concerts, o la cercavila i el correfoc infantil entre d'altres propostes.
El nostre jovent tornarà a omplir el parc de Can Morral amb els concerts i actuacions de la Festa Major Jove.
A la plaça de Rafael Casanova tornarem a ballar i cantar amb la música dels anys 80 i 90 amb la Festa Revival. El parc de l’Estació acollirà una nova edició del Porró Electrònic amb bona música i ambient. La plaça de Pau Casals s’omplirà d’activitats, música i balls seguint el ritme de les orquestres. La plaça del doctor Trueta tornarà a acollir exhibicions i concerts... I els carrers d’Abrera, tradició i festa popular amb les cercaviles i correfocs!
Des de l'Ajuntament d'Abrera us desitgem a totes i tots una molt bona Festa Major! Us hi esperem!
Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!
- Web abrera.cat
- Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
- Youtube Ajuntament d'Abrera
- Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
- Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.