DIUMENGE, 20/10/2024 | 17:12 h
  • ventades

Consells davant l´alerta per fort vent

24/2/2015

Protecció civil ha activat per al dia d´avui el pla Procicat en fase de prealerta per vent davant l´avís de ventades fortes al territori català emès pel  Servei Meteorològic de Catalunya.
Per aquest motiu,  es fa un seguit de recomanacions de seguretat i prevenció:

Si sou a casa:
* Tanqueu i assegureu les portes, finestres i tendals. Cal abaixar completament les persianes i, si són de cordó, subjectar-les adequadament.
* Eviteu deixar testos o d´altres objectes no estàtics a les façanes i terrasses i recolliu la roba dels estenedors per evitar que el vent els pugui fer caure al carrer i provocar un accident.

Si sou a l´exterior:
* Vigileu amb el mobiliari urbà, l´enllumenat dels carrers, les motos i els cotxes aparcats, les grues, els contenidors de brossa, l´arbrat i tot allò que el vent pugui fer caure.
* No pugeu a llocs alts i exposats al vent, com ara les bastides o altres construccions.
* Eviteu els parcs, els jardins i les zones boscosos. Si sou a una zona arbrada, vigileu amb els arbres que puguin caure i eviteu totes les activitats amb foc.
* Tingueu en compte també la proximitat dels arbres als edificis. El vent els podria fer caure a sobre d´aquests.

Si heu de viatjar:
* Consulteu les prediccions del temps i l´estat de les carreteres. Si es preveuen vents forts, eviteu desplaçar-vos per carretera.
* Si és imprescindible desplaçar-vos, tingueu molta precaució perquè us podeu trobar obstacles a la via.
* Cal alentir la marxa, ser prudents en els avançaments i mantenir les distàncies laterals adequades amb els altres vehicles.
* Si conduïu vehicles de grans dimensions o amb remolc, extremeu les precaucions perquè teniu més risc de sortir-vos de la via o bolcar.

Si feu una activitat de lleure:
* Aneu amb compte al practicar esports a l´aire lliure.

Dimarts, 24 de febrer de 2015