DIVENDRES, 27/09/2024 | 21:25 h

Abrera commemora Sant Jordi amb llibres, roses i activitats per a tothom

23/4/2014

La diada de Sant Jordi, un any més, es commemora a Abrera amb una de les tradicions més arrelades al nostre país, on el llibre i la rosa són els protagonistes. A les tradicionals parades de venda de roses pels carrers del municipi, també se sumen les parades de llibres d´entitats i grups locals dels partits polítics d´Abrera. També al Mercat Municipal durant tot el dia s´estan regalant roses dolces entre els clients i a les 17.30h es farà un taller familiar de roses.

Durant els matí, els escolars abrerencs han celebrat els seus jocs florals, recitals de poesia i representacions del conte de Sant Jordi. Els alumnes de l´institut Voltrera, enguany, a més han fet una cadena humana de més de 500 passes que ha unit el centre educatiu amb Càrites i han recollit més de 500 quilos d´aliments per a Càrites i Creu Roja.

Avui diada de Sant Jordi, la Biblioteca Josep Roca i Bros és un dels centres neuràlgics del municipi. A les 16.30h. tenen lloc les tradicionals lectures compartides i també es pot veure l’exposició “Els valors de la biblioteca”, que es podrà visitar fins el 14 de maig. A la mateixa hora, el Casal de Joves fa un taller de gratiffi de tags de Sant Jordi.

Ahir dimarts 22, es va presentar un vídeo històric sobre els 40 anys del servei bibliotecari d’Abrera que es pot veure al web www.biblioabrera.cat. Ahir també, l’Auditori del Centre Polivalent es va omplir per a la presentació del llibre “La Purlom d’Abrera”, escrit pels abrerencs José Andrés Martín i Jaume Casanovas. La presentació de l´obra va anar acompanyada d´una exposició amb el material gràfic recollit. L´obertura de l´acte va anar a càrrec de l´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler, i també va comptar amb la presència de Pere Manent, fill del fundador, i Francesc Vilaseva, que va ser representant d´Agroliment. Entre el públic assistent hi havia veïns d´Abrera que van treballar a la mítica fàbrica que va anar lligada a l´evolució del municipi.

Durant tota la setmana hi ha programades diferents activitats. Divendres 25 d’abril al Casal de Joves tindrà lloc un taller de cuina literària. Dissabte 26 d’abril, a les 11.30h, es farà un espectacle infantil de titelles a la Casa de Cultura que porta per títol “El Guinyol” i anirà a càrrec de la companyia Pengim Penjam Titelles. A la tarda, a les 18.00h, a la Sala Municipal, tindrà lloc l’espectacle de cloenda i lliurament de premis del XIX Concurs de Teatre Vila d’Abrera amb la representació de l’obra “El pensador de barra lliure”, amb Eduard Biosca i Toni Clapés.

Dimecres 30 d’abril, a la biblioteca Josep Roca i Bros tindrà lloc el recital de poesia eròtica “El jardí de les malícies”, de Miquel Desclot, a càrrec de la companyia Teatre al detall.

Dimecres, 23 d´abril de 2014