DIVENDRES, 27/09/2024 | 21:24 h
  • cb

Abrera rep els participants de la marxa comarcal contra l´atur

25/2/2014

La segona Marxa contra l´atur, organitzada per la coordinadora d´Aturats i Aturades del Baix Llobregat, ha passat aquest dimarts per Abrera, on s´han reunit amb l´alcaldessa, Maria Soler, i la regidora d´Acció Social, Cristina Bidorgà; que els han donat el seu suport a les reivindicacions.

Una cinquantena de persones en situació d’atur està recorrent des de dissabte la comarca del Baix Llobregat per protestar contra l´alt índex de desocupació i aquest migdia han fet parada al municipi. Els participants de la marxa han fet una assemblea informativa a la plaça de Rafael Casanovas on s´hi han sumat un grup de veïns, representants municipals i membres de la Plataforma d´Afectats per la Hipoteca al municipi. Els participants reclamen que es duguin a terme polítiques de foment de l´ocupació, que s´estableixi una renda mínima garantida de ciutadania i que es prenguin mesures contra la pobresa energètica. També reivindiquen la defensa dels drets socials i laborals tot recordant l´alt índex de desocupació que a la comarca supera el 16%. Al final de la reunió, els convocants han agraït el suport institucional que han tingut de part del consistori abrerenc, i han lliurat a l´alcadessa "el manifest per a una ocupació digna".

La marxa comarcal compta amb el suport d´una vintena d´entitats, sindicats i partits polítics i recorrerà un total de 116 quilòmetres a peu per diverses localitats de la comarca fins dijous 27 de febrer, quan acabarà davant el Parlament de Catalunya, on tenen previst lliurar una carta amb les seves reivindicacions als grups parlamentaris.

Dimarts, 25 de febrer de 2014