Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIMECRES, 12/02/2025 | 16:08 h

La Gent Gran d'Abrera, la nostra prioritat! Ampliem els serveis gratuïts d'Atenció Domiciliària i de Teleassistència

Destinem un milió d''euros al servei del Servei d'Assistència Domiciliària en el període 2020-2024

19/4/2021

Des de l'Ajuntament d'Abrera hem renovat amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat el conveni per la col·laboració per a la gestió conjunta del servei d’atenció domiciliària entre el Consell Comarcal del Baix Llobregat i l’Ajuntament d’Abrera, corresponent als anys 2020-2024. Mitjançant aquest conveni, enfortim els serveis d’ajuda domiciliària, mitjançant la col·laboració entre administracions, l’orientació a les persones i a la millora continua del servei.

Els Serveis d’Atenció Domiciliària (SAD) són un dels principals eixos d’actuació de les polítiques socials en el nostre municipi.  Consisteix en el conjunt organitzat i coordinat d’accions assistencials, educatives i preventives, que es realitzen bàsicament al domicili de la persona i en el seu entorn. 

 

El SAD està adreçat a la població en general. Específicament està destinat a persones, de totes les franges d’edat, que per motius físics, psíquics o socials es troben en situació de manca d’autonomia personal poder realitzar les tasques habituals de la vida quotidiana que garanteixin l’adequat desenvolupament personal, familiar i social.

 

L'any passat s'hi van destinar 7.511 hores, amb l'assistència d'un centenar de persones.  En 5 anys, el nombre d'hores destinades al servei s'ha gairebé doblat, ja que al 2015 per a la realització del servei es van emprar un total de  3.962 hores. En el període 2020-2024, des de l'Ajuntament d'Abrera destinarem un milió d'euros en aquest servei, per cuidar la nostra gent gran i prioritzar el suport necessari a persones en situació de dependència que els impedeixi realizar les activitats de la vida diària amb autonomia.

 

Fomentem l’acompanyament a les nostres persones grans

La regidora d'Acció Social, Giulia Mirto, ha explicat que “el Servei d’Atenció Domiciliària que hem dimensionat i ampliat, per a seguir oferint servei a les persones que ja formen part del programa; i a totes aquelles que ho puguin necessitar en el futur; és una aposta afegida que fem des dels serveis socials a la feina que ja es ve fent des de l’àrea dels serveis a les persones; per tal que tothom qui ho necessiti hi pugui accedir. És una aposta decidida davant la previsió que cada cop pugui haver més persones que necessitin el servei. La finalitat és fomentar l’acompanyament a les nostres persones grans i a totes aquelles persones o famílies que necessitin d’acompanyament especialitzat per a desenvolupar el seu dia a dia de la manera més propera possible. És a dir, que tothom qui ho necessiti en el futur pugui accedir als recursos necessaris, posant-los al seu abast de manera immediata davant les situacions que ens trobem al llarg de la vida".

 

El regidor de Gent Gran, Francisco Sánchez, ha destacat que aA consecuencia de la pandemia, la Regidoria de Gent Gran se ha convertido aún más en una prioridad para nuestro Ayuntamiento. Hemos ampliado la oferta de actividad física, específica para gente mayor,  incluyendo los diferentes barrios, con la intención de favorecer una vida más activa y saludable, así como para recuperar las relaciones sociales. Todo planteado con las medidas de seguridad necesarias.Nuestro compromiso con las personas más mayores del municipio es ir abriendo actividades nuevas y más actualizadas a medida que la situación sanitaria nos lo permita”.

 

La Cap de Servei d'Atenció a les Persones, Silvia Ros, ha assenyalat que "el servei de gent gran i la resta de serveis a les persones s’han hagut d’adaptar a la situació actual procurant no perdre innovació i dinamisme, per continuar contribuint a millorar la qualitat de vida de les persones. El nostre repte és implantar l’atenció integral a les persones grans d’Abrera, oferint els serveis lúdics, preventius i assistencials adaptats a les necessitats de cada persona i al seu moment vital. En aquest sentit, hem dimensionat i millorat el contracte de dinamització de la gent gran, el conveni del Servei d’atenció domiciliària, i hem facilitat l’accés al servei de teleassistència.”

 

Els objectius del Servei d'Atenció domiciliària són:

  • Procurar un nivell d’atencions personals, domèstiques, socials i tècniques suficient per a proporcionar als seus usuaris la possibilitat de romandre a la seva llar i entorn social amb la millor qualitat de vida i autonomia durant el major temps possible.
  • Potenciar l’autonomia personal i la integració en el mitjà habitual dels usuaris, estimulant l’adquisició de competències personals.
  • Prevenir situacions de crisi i de deteriorament o disminució de la qualitat de vida a les llars.
  • Evitar el deteriorament de les condicions de vida de les persones que, per diverses circumstàncies, es trobin limitades en la seva autonomia personal.
  • Evitar o retardar els internaments en centres residencials d’aquelles persones que degut a mancances de tipus físic, psíquic o social no puguin continuar vivint en el seu domicili sense ajuda o suport, i sense que això representi un risc per a ells.
  • Donar suport a aquelles famílies que tenen al seu càrrec persones en situació de dependència.

 

Servei gratuït de teleassistència

El servei gratuït de teleassistència, que oferim des de l’Ajuntament d’Abrera a la nostra gent gran, és un servei d’atenció domiciliària que gràcies a la tecnologia i a l’equip de professionals ofereix seguretat, companyia i suport a la persona usuària i els seus familiars en el seu entorn habitual.

 

L’any 2005 vam posar en marxa el Servei de Teleassistència al nostre municipi. El teleassistència és un servei d’atenció domiciliària que, gràcies a la tecnologia i a l’equip de professionals, permet detectar situacions d’emergència, donar desposta ràpida a aquestes situacions i garantir la comunicació permanent de la persona usuària amb l’exterior.

En el domicili de les persones usuàries del servei s’instal·la un terminal d’assistència i una unitat de control remot (penjoll), que el veí o veïna sempre ha de portar posat quan estigui a la seva llar.


Només prement el botó vermell del control remot o penjoll, la persona usuària pot contactar les 24 hores, 365 dies l’any, amb un centre d’atenció que donarà resposta a les seves necessitats i demandes.

 

Està especialment indicat per persones grans, que visquin soles o que no disposin del suport necessari durant períodes de temps determinats, i que estiguin afectades per  problemes de salut que els dificultin o afectin la vida diària. Essent prioritari el col·lectiu de persones majors de 80 anys.

 

Cal tenir en compte que el Servei de Teleassistència disposa de tecnologia adaptada per a aquelles persones amb necessitats funcionals especials. Concretament, per persones amb dificultats auditives o dificultats de parla o amb dificultats de mobilitat. Actualment, a més, ja es pot oferir aquest servei a persones que només disposen de línia mòbil i no tenen telèfon fix.

 

Ampliació del servei de teleassistència a Abrera

El Servei de Teleassistència a Abrera l'any 2020 va arribar a 476 persones usuàries al 2020, amb 359 aparells instal·lats, doblant la xifra de l'any 2015, quan hi havia 150 aparells instal·lats amb 163 usuaris/res. Aquesta ampliació ha estat `posible gràcies a les visites domiciliàries realitzades des d'Acció Social del nostre ajuntament per detectar les persones grans del municipi amb necessitats.

 

A Abrera cuidem la nostra Gent Gran i la mantenim activa!

Des de la Regidoria de Gent Gran de l'Ajuntament d'Abrera hem iniciat un seguit d’activitats per tal de potenciar una vida activa i saludable per la Tercera Edat i perquè la distància social causada per la pandèmia de la Covid-19 no generi aïllament en un dels col·lectius que està patint més les conseqüències dela situació sanitària.

Estem treballant per tal de fer arribar diferents propostes d’activitats a les persones grans del nucli urbà així com dels barris d'Abrera. També estem estudiant l'accés a les activitats de les persones dependents o amb dificultats de desplaçament per fer front els processos d’aïllament que afecten a la salut integral.Trobareu tota la informació de les activitats per la Gent Gran fent clic aquí.

 

Us informem de tota l'actualitat municipal. Seguiu-nos!

  • Web abrera.cat
  • Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
  • Youtube Ajuntament d'Abrera
  • Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
  • Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

 

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

 

 


INFORMA'T