DIUMENGE, 20/10/2024 | 09:46 h
  • grip

Campanya de vacunació contra la grip estacional

11/10/2013

Aquest mes d´octubre es posa en marxa la campanya de vacunació contra la grip estacional. Als centres sanitaris d´Abrera la vacunació s´inicia el 14 d´octubre, i es pot demanar cita trucant al 93 770 25 61.

Els virus gripals canvien contínuament. Per aquesta raó cal vacunar-se cada any, ja que la vacuna es prepara per protegir contra els virus que arribarà aquest hivern. El període ideal per fer-ho són els mesos d´octubre i novembre i el seu efecte dura un any.

La vacunació contra la grip estacional s´adreça especialment a les persones que tenen un alt risc de complicacions si pateixen la grip, com ara persones de 60 anys d´edat o més; adults i infants amb malalties pulmonars o cardiovasculars cròniques, incloent-hi l´asma, o que hagin estat sotmesos a vigilància mèdica o hospitalització durant l´any anterior a causa de malalties metabòliques, renals o pel virus d´immunodeficiència entre d´altres.

També es recomana vacunar-se contra la grip a persones amb obesitat mòrbida, i dones embarassades. I també s´adreça a les persones o grups que poden transmetre la grip a persones en situació d´alt risc, com ara professionals de la salut, treballadors de residències geriàtriques o de centre de malalts crònics, professionals d´assitència domiciliària i persones que conviuen amb persones d´alt risc.

Les persones a les quals els està indicada la vacuna poden rebre-la gratuïtament al seu centre d´atenció primària de salut. Cal tenir en compte que protegeix contra la grip, però no contra el refredat comú ni contra altres infeccions respiratòries víriques. Per a més informació sobre la grip també es pot trucar al telèfon de sanitat respon, el 902 111 444.

Divendres, 11 d´octubre de 2013