DIUMENGE, 20/10/2024 | 09:59 h
  • minut silenci

Minut de silenci per les víctimes de l´accident de tren a Galícia

25/7/2013

Abrera ha fet aquest migdia a les portes de l´Ajuntament una concentració d´un minut de silenci en senyal de dol i condol per les víctimes de l´accident ferroviari d´aquest dimecres 24 de juliol a la població gallega de Santiago de Compostel·la. La concentració ha estat encapçalada per l´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler, i hi han assistit regidors i personal de l´Ajuntament, i veïns i veïnes a títol individual.

L´accident ferroviari d´un Alvia, un tren d´alta velocitat, que feia el recorregut entre Madrid i Ferrol va descarrilar a prop de l´estació de Santiago de Compostel·la deixant un balanç de 78 morts i 140 ferits, dels quals 20 es troben en estat crític, segons el darrer balanç oficial. L´accident es va produir ahir al vespre en una corba tancada a quatre quilòmetres de l´entrada de l´estació gallega. Una de les hipòtesis és que el comboi entrés amb un excés de velocitat, concretament a uns 190 quilòmetres per hora en lloc dels 80. Aquest accident ferroviari és el pitjor ocorregut a l´Estat des de 1972.

Dijous, 25 de juliol de 2013