DIUMENGE, 20/10/2024 | 07:49 h

Abrera organitza la Setmana de la Terra centrada en el riu Llobregat

18/4/2013

L´Ajuntament d´Abrera organitza des del 21 fins al 28 d´abril la Setmana de la Terra, un conjunt d´activitats destinades a augmentar el coneixement i la sensibilització de la població en general i dels escolars respecte al medi ambient. Enguany té com a tema central el riu Llobregat, coincidint que el 2013 se celebra l´any del Llobregat.

Durant aquesta setmana s´organitzen activitats sobre el medi ambient amb els escolars i la població en general: exposicions, tallers de natura a l´entorn riberenc, activitats lúdiques i una observació i anellament d´ocells.

El proper dia 21 té lloc la primera activitat de descoberta del parc fluvial d´Abrera amb un recorregut per la riera Magarola, el riu Llobregat i el Torrent Gran. La sortida, que organitza l´entitat naturalista ANDA, es fa des del Centre Polivalent, a les 10.00h del matí.

Dimecres 24, SEO/BirdLife organitzarà durant tot el dia una jornada d´observació i anellament d´ocells dirigida a escolars i a tota la població. El lloc de trobada serà a la plana del riu Llobregat, just al costat de l´estació de bombament d´aigües residuals de Sant Hilari.

Dissabte 27, es duran a terme activitats interpretatives dels ecosistemes del riu i l´observació de la flora i fauna riberenques. Es faran tallers de natura sobre el projecte de les tortugues de rierol d´Abrera, inspeccions de riu i activitats sobre ocells amb els equips d´ARGELAGA Serveis Ambientals, l´Associació Hàbitats/Projecte Rius i SEO/BirdLife. Les activitats es faran des de les 10.00h del matí i fins a les 14.00h. El lloc de trobada serà a Can Morral del Riu i s´adrecen tant a nens i nenes a partir de 4 anys com a adults.
Diumenge 28, ANDA organitza la Descoberta del Torrent Gran, un gran corredor biològic refugi per a nombroses espècies d´animals. L´activitat comença a les 10.00h del matí a la benzinera de Sant Ermengol.

Del 22 d´abril al 15 de maig, també es pot visitar l´exposició Fotoaves, un recull de les millors fotografies d´ocells dels concursos anuals de SEO/BirdLife, a la Casa de Cultura, de 17.00 a 21.30h.

Complementàriament a aquestes activitats, durant tot l´any els alumnes de les escoles d´Abrera participen a activitats sobre el medi ambient en l´àmbit de l´Agenda 21 d´Abrera amb La Caixa del Temps.

Des de l´Ajuntament d´Abrera fa anys que es duen a terme mesures de protecció de l´entorn d´espais fluvials d´elevat interès ecològic com la zona ZEPA (Zona d´especial protecció per a les aus), LIC (Lloc d´importància comunitària) i PEIN (Pla d´espais d´interès natural), tasques de restauració mediambientals i de custodia permanent del territori amb entitats com SEO/BirdLife, Associació Hàbitats/Projecte Rius i ANDA.

Taula d´anellament                                                  FOTO: JUAN BECARES

Dijous, 18 d´abril de 2013