DIUMENGE, 20/10/2024 | 03:49 h
  • projecte connecta't

Estudiants participen en un projecte amb l´Ajuntament i empreses per a millorar el rendiment acadèmic

13/12/2012

Alumnes de l´Institut Voltrera participen en un projecte formatiu juntament amb l´Ajuntament, i comerços i empreses del municipi, que pretén millorar el seu rendiment acadèmic, la seva motivació i l´interès amb l´experiència al món laboral amb la finalitat d´obtenir el títol de graduat en ESO.

El projecte Connecta´t està dirigit a l´alumnat de segon cicle de l´ESO (15 o més anys), de l´Institut, que presenta dificultats per adquirir les competències pròpies de l´etapa educativa. Amb les pràctiques aprenen habilitats socials i comunicatives.

El projecte es pot dur a terme gràcies a la cooperació entre diferents agents locals (educatius, econòmics i socials). Per poder facilitar als alumnes, les pràctiques laborals que realitzen en serveis municipals i empreses del municipi, l´Ajuntament d´Abrera ha signat un conveni de col·laboració amb el Departament d´Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, pels cursos 2012-13 i 2013-14.

Aquest curs 2012-13 són 10 els joves participants: 2 estan a l´Ajuntament (Departament d´Educació i Departament d´Esports), 2 a l´Escola Bressol Municipal Món Petit, 1 a la consergeria de l´Escola Ernest Lluch, 1 a la consergeria de l´Escola Platón, 1 a la Floristeria Corin, 2 a la Residència Canigó Serveis Geriàtrics i 1 al Restaurant Zarpi. Els alumnes complementen el seu horari  escolar amb la realització d´activitats formatives en aquests espais, on hi van 2 hores diàries durant el curs escolar. En aquest temps desenvolupen tasques de suport administratiu, de manteniment, al menjador, activitats d´estimulació o a la cuina, entre d´altres.

L´acte inaugural s´ha fet aquest dijous a la Sala de Plens i ha comptat amb la presència dels alumnes, els seus familiars, representants de l´Ajuntament, de l´Institut Voltrera, del Departament d´Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i representants dels serveis municipals i empreses col·laboradores que acullen els joves participants.

Dijous, 13 de desembre de 2012