Els municipis d'Abrera i Olesa de Montserrat homenatgem al cementiri vell les persones afusellades l’any 1939
2/11/2018
El nostre alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i l’alcaldessa d’Olesa, Pilar Puimedon, van participar en l’homenatge, acompanyats per representants dels Ajuntaments d’Abrera i d’Olesa, partits polítics, familiars de les víctimes i veïns i veïnes dels dos municipis.
L’exalcalde d’Olesa, Fèlix Figueras i Aragay, va ser una de les persones que van morir afusellades al nostre municipi. El seu net, Félix Figueras, va realitzar un emotiu discurs abans de l'ofrena en el qual va recordar que el franquisme va voler justificar aquestes morts.
L'alcalde, Jesús Naharro, va destacar que amb aquest acte homenatgem les víctimes del franquisme que van ser afusellades al cementiri d'Abrera. Per l'alcalde, hem d'explicar als joves del nostre municipi, als de tot el país, què va passar "per tal que la privació de drets no es torni a produir mai". L'alcaldessa d'Olesa, Pilar Puimedon, va assenyalar la importància de l'acte d'homenatge en record d'un grup de veïns que "van ser afusellats per uns ideals de democràcia, de república, d'igualtat i drets humans".
L'acte va finalitzar amb el cant dels Segadors.