Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIMECRES, 05/02/2025 | 07:48 h

Impulsem la cinquena edició del programa 'Fem Xarxa, Fem Empresa'

19/10/2018

Vuit municipis del Baix Llobregat Nord realitzem un any més el programa "Fem Xarxa, Fem Empresa". El projecte intermunicipal va mostrar aquest dijous a Castellví de Rosanes la fermesa i consolidació plena d’aquesta iniciativa en la presentació de la seva 5a edició, que es desenvoluparà durant aquest 2018.

El projecte l’impulsem des dels serveis de Promoció Econòmica dels vuit municipis del Baix Llobregat nord per potenciar i enfortir els recursos que s’ofereixen a les empreses i els emprenedors de la comarca, i contribuir així al seucreixement i consolidació.

‘Fem Xarxa, Fem Empresa’ l’integrem els Ajuntaments d’Abrera, Castellví de Rosanes, Collbató, Esparreguera,
Martorell, Olesa de Montserrat, Sant Andreu de la Barca i Sant Esteve Sesrovires. Els responsables de Promoció Econòmica dels municipis, com la nostra regidora Mònica Torre-Marín, així com el personal tècnic de les respectives àrees, van ser presents en la presentació d’aquest dijous.

L’acte va començar amb un repàs de les accions destacades de la passada edició i va seguir amb la presentació d’aquelles que tindran lloc durant el 2018 en el marc del 5è projecte. Algunes d’aquestes accions adreçades a empreses i emprenedors ja estan en marxa –serveis d’assessorament especialitzat en l’àmbit financer i de protecció de dades, itineraris per a emprenedors, acompanyament, plans de negoci, formació-, mentre que d’altres tindran lloc els darrers mesos de l’any, com les dues sessions de ‘networking’. Una d’elles serà oberta a tot tipus d’empreses i l’altra, estarà centrada en l’àmbit de les franquícies.

 

El projecte també inclou accions de foment de la cultura emprenedora entre famílies i joves i l’edició d’una carta de serveis conjunta per potenciar la difusió dels recursos oferts per les àrees de Promoció Econòmica. Aquestes i altres accions configuren el programa del 5è projecte ‘Fem Xarxa, Fem Empresa’. L’alcalde de Castellví de Rosanes i regidor de Promoció Econòmica, Joan Carles Almirall, va posar en valor el treball en xarxa dels municipis en aquest àmbit de l’empresa i l’emprenedoria i va animar els presents a estendre aquesta positiva experiència a d’altres àrees.

 

Participació d'un usuari abrerenc
Durant l’acte, es va comptar també amb la visió de dues persones que van participar en accions d’edicions anteriors del projecte, per tal de posar de relleu l’impacte de les accions en el territori. Així es va comptar amb l'abrerenc Pau Camacho, de la botiga L’Antonia del Mercat Municipal d’Abrera, Millor comerç en el 9è Concurs d’Iniciatives Empresarials, i també amb Emma Pérez, estudiant i guanyadora de la Millor idea jove de negoci en el mateix certamen.

El Concurs d’Iniciatives Empresarials del Baix Llobregat Nord no es durà a terme en aquesta 5a edició de ‘Fem Xarxa, Fem Empresa’ perquè el projecte ha de finalitzar a 31 de desembre del 2018. No obstant això, ja s’està treballant per poder convocar-lo durant el 2019 en el marc de la que serà la 6a edició de ‘Fem Xarxa, Fem Empresa’.

 

A més de comptar amb la implicació i recursos dels vuit municipis del Baix Llobregat Nord, el programa té el suport de la Diputació de Barcelona i del Fons social europeu.


  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T