15 de març, Dia Mundial dels Drets del Consumidor
15/3/2018
El transport ha estat un dels sectors més reclamats l’any 2017 en els serveis públics de consum de la demarcació de Barcelona. En paral·lel, també s’ha incrementat el nombre de reclamacions i consultes motivades per deficiències en la prestació dels serveis. Concretament, el transport aeri es situa sempre en els primers llocs dels sectors més reclamats a Catalunya.
Tens dubtes? L'OMIC t'ajuda!
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) d’Abrera és un servei gratuït al que poden adreçar-se tots els ciutadans i ciutadanes d’Abrera per a realitzar qualsevol consulta i reclamació sobre temes de consum, que tinguin a veure amb productes o serveis contractats a empreses. Durant el 2017, l’OMIC va atendre un total de 219 persones i va gestionar 69 reclamacions. El servei està adherit a la Xarxa Local de Consum.
Què fem
Ajudem i informem sobre com tramitar reclamacions.
Organitzem campanyes i xerrades de sensibilització als consumidors i als venedors.
Col·laborem en inspeccions informatives de consum.
Dintre dels serveis que presta la UNAE (Federació Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa de Catalunya) es troba el foment i difusió de l'OMIC a través d'entrevistes a l'emissora municipal de ràdio.
També tenim a disposició de tots els veïns i veïnes d'Abrera el servei d'assessorament per a clàusules bancàries abusives, un dimarts al mes. Truqueu per sol·licitar dia i hora al telf. 93 770 01 02.
Contacte
L’OMIC d’Abrera està ubicada a les dependències del Departament de Promoció Econòmica i Comerç de l’Ajuntament d’Abrera, a la primera planta del Mercat Municipal (Rambla del Torrentet, 16), on s’han d’adreçar totes aquelles persones que vulguin sol·licitar cita prèvia al servei. També poden trucar al 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a la nova adreça habilitada: consum@ajuntamentabrera.cat.
Horari
Dimecres d' 11 a 13 h.
i de 16.30 a 18.30 h.
Història del Dia del Consumidor
Un 15 de març de 1962, John F. Kennedy, president dels EUA, va pronunciar un discurs, davant el Congrés d'aquest país, incidint en els drets dels consumidors. Alguns anys més tard, el moviment consumidorista internacional va començar a celebrar cada 15 de març el Dia Mundial dels Drets del Consumidor per augmentar la consciència mundial sobre aquests drets, data que va quedar definitivament instaurada de forma oficial per l'ONU l'any 1983.