Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DISSABTE, 15/03/2025 | 01:11 h

Celebrem l'11 de setembre, Diada Nacional de Catalunya

13/9/2017

L’Ajuntament d’Abrera, partits polítics, i diverses entitats vam participar dilluns, 11 de setembre i Diada Nacional de Catalunya, en la tradicional ofrena floral al Monument de Rafael Casanova del nostre municipi. Un any més, a l'acte vam destacar que el nostre poble és un exemple de convivència entre la gent i els pobles.

L’alcalde, Jesús Naharro, l’equip de govern i regidors d’altres grups municipals de l’Ajuntament vam iniciar l’ofrena floral. Els van seguir el Partit dels Socialistes de Catalunya - Progrés, Alternativa d’Abrera, Abrera en Comú-Entesa i Esquerra Republicana de Catalunya. 

Seguidament, 17 entitats del nostre municipi van continuar amb l’ofrena floral: Abrera Sardanista, AMPA de l’Escola Bressol Món Petit, AMPA de l’IES Voltrera, Agrupació Esportiva Abrera, Associació Cultural BallaAbrera, Associació Cultural Balls de Saló Pas a Pas,  Associació Vive y Baila, Associació Casal d’Avis d’Abrera, Associació Naturalista d’Abrera, Associació de Voluntaris de Protecció Civil d’Abrera, Associació Dones i Futur i Abrera contra la Violència de Gènere, Coral Contrapunt, Els Illets d’Abrera Grup Escènic, Juventudes Rocieras de Abrera, Parroquia de Sant Pere d’Abrera, Societat Esportiva de Pescadors d’Abrera i Assemblea Nacional de Catalunya.

Una ballada de sardanes, a càrrec d’Abrera Sardanista, va tancar l’acte.

Havaneres

Com els darrers anys, la música i els cants mariners de les havaneres van amenitzar la tarda de l’11 de setembre a la plaça Rafael Casanova. El grup Xarxa va oferir el concert. La cantada va anar acompanyada, seguint la tradició, d'una degustació de rom cremat, beguda que acostumaven a beure els mariners als matins per no tenir fred.

Les havaneres són un estil musical que va arribar a Catalunya als segles XVIII i XIX amb els mariners que viatjaven a les Antilles.

Des de l’Ajuntament d’Abrera agraïm la col·laboració, un any més, de les entitats del nostre municipi en la celebració de la Diada Nacional de Catalunya.


  • Logo Facebook
  • Logo Twitter
  • Icona enviar

INFORMA'T