DIUMENGE, 01/09/2024 | 17:28 h

Atenció, entitats! Obrim les inscripcions per a un nou Taller formatiu online sobre 'Marc Legal i Llei de Transparència'

No us ho perdeu!

16/11/2020

Des de l'Ajuntament d'Abrera organitzem un nou taller formatiu de 3 hores de durada adreçat a les associacions del municipi, amb el suport de la DIBA Oberta (Diputació de Barcelona). El taller, impartit per FundEsplai, donarà a conèixer a les entitats la normativa de la fiscalitat. Us podeu inscriure fins el dimarts dia 1 de desembre. A causa de les mesures de prevenció i contenció de la Covid-19, la formació s'impartirà telemàticament els dijous 3 i 10 de desembre. Preneu-nota!

El taller sobre Marc Legal i Llei de Transparència es realitzarà mitjançant la plataforma virtual TEAM el dijous 3 i el dijous 10 de desembre de 18 h a 19.30 h. El termini d'inscripció finalitzarà el dimarts 1 de desembre.

Els objectius de la formació és conèixer les principals obligacions legals de les entitats i les funcions, rols i obligacions de les Juntes Directives, i entendre les implicacions de la Llei de transparència per a les entitats. A continuació us detallem els diferents temes que s'abordaran:

Principals obligacions legals i documentals de les entitats:

• Obligacions registrals
  • Gestió interna
  • Gestió de personal remunerat
  • Gestió del voluntariat. Llei 25/2015 del Voluntariat i de foment de l’associacionisme
  • Gestió econòmica i obligacions fiscals
  • Les assegurances a les entitats.

Responsabilitats de les Juntes Directives.

• Acceptació del càrrec
  • Funcions i facultats
  • Exercici del càrrec de Junta Directiva
  • Conflictes d’interessos

Llei de Transparència. A què obliga les entitats?

• Publicitat activa i passiva
  • Quines entitats estan obligades
  • Tipologia d’informació a facilitar
  • Informació institucional