DIUMENGE, 01/09/2024 | 19:24 h

1.912 alumnes han començat avui dilluns el curs 2020-2021 amb mesures per la prevenció de la Covid-19

14/9/2020

Les nenes i els nens d'Abrera han tornat avui a les aules! Avui dilluns, 14 de setembre de 2020, un total de 1.912 alumnes han començat el curs 2020-2021 als centres educatius del nostre municipi, amb mesures per la prevenció i contenció de la COVID-19. Des de l'Ajuntament hem reforçat les tasques de desinfecció de les escoles i hem reforçat la seguretat de les entrades i les sortides dels centres per facilitar el manteniment de les distàncies de seguretat.

Amb somriures, nervis i moltes ganes de veure els companys i companyes, els i les escolars del nostre municipi han començat avui el curs 2020-2121, amb mesures higiènic-sanitàries per la prevenció i contenció del coronavirus. Per centres, 466 nens i nenes han iniciat les classes a l'Escola Francesc Platón i Sartí; 439 a l'Escola Ernest Lluch; 229 a l'Escola Josefina Ibáñez i 705 a l'Institut Voltrera (ESO i Batxillerat). Aquesta tarda també començaran les classes 36 estudiants a l'Aula d'Adults i 186 a l'Escola Municipal de Música.

L'Escola Bressol Municipal Món Petit va iniciar el curs el dijous 3 de setembre amb 73 petites i petits, garantint el compliment de les mesures higiènic-sanitàries per a la prevenció i contenció del coronavirus, després de realitzar diverses actuacions d’adequació i millora de les instal•lacions durant l’estiu. Trobareu tota la informació fent clic aquí.

La jornada inicial del curs 2020-2021 ha transcorregut amb normalitat a tots els centres abrerencs. Recordem a les famílies la importància de seguir les indicacions dels centres i les mesures per la prevenció del coronavirus: distància de seguretat als accessos dels centres, rentat de mans i mascareta.

Més neteja i desinfecció dels centres

Per garantir les mesures higiènic-sanitàries per la prevenció del coronavirus, des de l'Ajuntament hem reforçat el servei de neteja i desinfecció als migdies que realitzem a les escoles abrerenques, ja que es tracta d'una competència municipal.

Reforcem la seguretat

A més, des de l'Ajuntament hem doblat el servei de seguretat en els accessos a les escoles d'Abrera amb la nostra Policia Local per facilitar les entrades i sortides dels nens i nenes, que es realitzen de forma esgraonada com a mesura de prevenció de la Covid-19. També hem senyalitzat les voreres d'accessos als centres per garantir les distàncies de seguretat. Recordem a les famílies la importància de seguir les indicacions dels i les agents per garantir la seguretat viària i dels nens i les nenes.

Modificació dels horaris del transport escolar

Un curs més des de l’Ajuntament d’Abrera subvencionem juntament amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat el transport escolar pels nens i nenes i joves dels barris del nostre municipi. Les mesures preses per la prevenció del coronavirus han provocat diversos canvis en el funcionament dels centres, com la modificació dels horaris d'entrada i sortida, que han passat a ser esglaonats per evitar la concentració de l'alumnat.  Per aquest motiu, els horaris del transport escolar dels barris d'Abrera a l'Escola Francesc Platón i Sartí i l'Institut Voltrera s'han modificat. Des de l'Ajuntament d'Abrera fem difusió d'aquests horaris, que també trobareu a les diferents marquesines del bus escolar.

Subvencionem els llibres de text, el material auto editat i l'ordinador/tauleta

Des de l’Ajuntament d’Abrera subvencionem els llibres de text/material autoeditat, l’ordinador/tauleta digital i els continguts educatius digitals. L’ajut s’adreça a tot l’alumnat empadronat a Abrera i matriculat en centres educatius públics o concertats en qualsevol dels cursos d’ensenyament obligatori, des de P3 a 4t d’ESO. La subvenció per als llibres de text i el material autoeditat és del 50% del cost.

A més, en el marc de l’aposta dels centres educatius per a l’ús de les tecnologies a l’aula, concedim un ajut econòmic de 75 € per a l’adquisició de l’ordinador o la tauleta digital per als alumnes d’ESO, així com una subvenció del 50% del cost dels continguts educatius digitals. Igualment, per a l’alumnat matriculat en escoles d’educació especial, l’ajut és del 50% del cost del material didàctic.

Per a aquelles famílies que compren els llibres de text a través de les AMPA dels centres públics d’Abrera, la subvenció ja s’aplica directament en el moment de la seva adquisició. En canvi, aquelles persones que ho facin a través d’un comerç o per qualsevol altre mitjà (a través del centre educatiu o AMPA, en el cas que l’escolarització sigui fora d’Abrera) han de sol·licitar l’ajut a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Abrera (OAC). Pròximament anunciarem les dates.

A causa de les mesures adoptades per la prevenció i contenció del coronavirus, des de l'Ajuntament d'Abrera continuem potenciant l'atenció telefònica i telemàtica als nostres veïns i veïnes. Les persones que necessitin assessorament de forma presencial poden demanar cita prèvia. Trobareu tota la informació fent clic aquí.

Treballem en l'adequació i millora dels centres

Aprofitant l’aturada de l’activitat habitual a les nostres escoles durant els mesos d’estiu, des de l’Ajuntament d’Abrera continuem executant diferents treballs per adequar i millorar els centres per aquest curs escolar 2020-2021. Trobareu tota la informació fent clic aquí.

Des de l'Ajuntament d'Abrera donem les gràcies a tot l'alumnat, als i les docents i treballadors i treballadores dels centres educatius per l'esforç realitzat entre totes i tots per començar un nou curs amb il·lusió i mesures per la prevenció i contenció del coronavirus

Més informació a la secció d'Educació d'aquesta pàgina web fent clic aquí.

Desitgem a l'alumnat abrerenc un bon inici de curs!