Escut Ajuntament d'Abrera
Escut Ajuntament d'Abrera
DIUMENGE, 22/12/2024 | 23:40 h

Habilitem l'atenció presencial amb cita prèvia a Serveis Socials per millorar l'atenció a la ciutadania

15/6/2020

A causa de les mesures preses per la prevenció i contenció del coronavirus, hem organitzat els Serveis a les Persones perquè puguin oferir a tots els col·lectius d’Abrera tots els recursos, eines i activitats que facin més fàcil aquesta situació excepcional i extraordinària per tothom. Des de l'Ajuntament d'Abrera continuem prioritzant l'atenció telefònica a la ciutadania i els tràmits virtuals. Igualment, aquesta setmana habilitem l'atenció presencial amb cita prèvia a Serveis Socials (c. Major,3) per les persones que contactin per primera vegada amb el servei i necessitin assessorament, informació o realitzar qualsevol tràmit.

Amb la cita prèvia, millorem l'atenció personalitzada a la ciutadania amb totes les mesures higiènic-sanitàries preses per la prevenció i contenció del coronavirus.

 

  • Cita prèvia a Serveis Socials: si us plau, truqueu al telèfon 93 770 29 11  en el nostre horari habitual, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h, i els dimarts i dimecres també de 16.30 h a 19 h
  • També podeu enviar un mail a serveissocials@abrera.cat

 

Des de l'inici de la crisi sanitària provocada per la pandèmia del coronavirus, des del Departament de Serveis Socials treballem per fer arribar els SERVEIS SOCIALS BÀSICS a tota la ciutadania:

 

BANC D’ALIMENTS I SUPORT A L’ALIMENTACIÓ BÀSICA ADAPTADA

  • Hem unificat la recollida dels lots d’aliments per a famílies vulnerables en el Banc d’aliments del carrer Sant Jaume, 23, amb el suport de Creu Roja.
  • Hem acordat un sistema de recollida d’aliments frescos als comerços d’Abrera, per tal que les famílies no necessitin acudir als serveis socials personalment. Avançant l’entrega que corresponia a l’abril a la primera setmana de confinament.
  •  Comptem amb voluntaris i voluntàries del municipi que poden apropar la compra bàsica i productes de farmàcia a casa de les persones sense família o que la família viu lluny.

 

TARGETA MONEDER PELS INFANTS AMB BECA DE MENJADOR

  • S'han otorgat 171 targetes moneders per a menors que gaudien de beques de menjador i que formen part del programa socioeducatiu dels Serveis Socials Bàsics. Les targes s'estan recarregant preveient la possibilitat que el període de tancament dels centres escolars s’allargui fins al mes de juny. Qualsevol dubte sobre l’ús de les targetes es pot fer consultant aquest document  fent clic aquí.
  • També ajudem les famílies que necessitin assessorament per sol·licitar els ajuts pel menjador escolar del curs vinent 2020-2021, feu clic aquí.

 

MÉS FACILITATS PER TRAMITAR ELS AJUTS DESTINATS A COBRIR DESPESES BÀSIQUES

  • Hem adaptat els tràmits i gestions internes per a poder donar resposta sense necessitat d’acudir presencialment a l’equipament dels serveis socials, en cas que hi hagi dificultats econòmiques per sostenir pagaments com el lloguer, l’alimentació, farmàcia, etc
  • Els serveis socials estan per donar suport a aquells qui més ho necessiten i continuem atorgant ajuts puntuals o periòdics d’emergència per a situacions de precarietat econòmica, ja sigui generada per l’estat d’emergència sanitària o no.

 

ATENCIÓ I SEGUIMENT PERSONAL I FAMILIAR VIA TELEFÒNICA

  • Les educadores i les treballadores socials realitzen trucades diàriament a les persones i les famílies vulnerables per donar informació, orientació i estratègies que poden ajudar a facilitar l’estada al domicili.

 

REFORÇ I AMPLIACIÓ DEL SERVEI DE TELEASSISTÈNCIA

  • El Servei de teleassistència que oferim en conveni amb la Diputació de Barcelona ha intensificat les trucades a les persones grans i/o amb dependència que gaudeixen d’aquest servei.
  • Són 430 persones (487 aparells, ja que ens alguns domicilis hi ha dos usuaris/usuàries) les que reben l’atenció telefònica per fer acompanyament, donar informació i assessorament, atendre incidències i situacions d’emergència.
  • En relació al coronavirus, es realitzen trucades específiques per reforçar la informació sobre mesures preventives i també, per informar, si és el cas, de noves accions adoptades per les autoritats (confinament, tancament d’establiments, etc.).
  • En cas de persones afectades que no estiguin hospitalitzades perquè la seva situació no ho requereix, des d’aquest servei es fan trucades de seguiment per controlar la seva evolució i de recordatori de la medicació. En cas que es detecti un empitjorament del seu estat es contactarà amb els serveis sanitaris.

REFORÇ I AMPLIACIÓ DEL SERVEI D’ATENCIÓ DOMICILIÀRIA

  • Hem reforçat el Servei d’Atenció Domiciliària municipal, conveniat amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat, per tal d’oferir ajut directament al domicili de les persones que no tenen xarxa de suport.

 

ABRERA SOLIDÀRIA I FOMENT DEL VOLUNTARIAT

  • Posem a disposició de la ciutadania el telèfon de l’ABRERA SOLIDÀRIA al T. 667 604 309, en l'horari habitual, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h, i els dimarts i dimecres també de 16.30 h a 19 h, ja sigui trucant o enviant whatsapp; o a través de l’e-mail abrerasolidaria@abrera.cat La nostra missió és vetllar per les persones soles i vulnerables, i Abrera ha demostrat tenir una gran capacitat de resposta davant les dificultats. A través d’aquest telèfon es centralitzen, tant les voluntats col·laboratives, com les necessitats d’ajuts dels veïns i veïnes del municipi. És una responsabilitat de totes i tots contribuir a què cap persona d’Abrera es quedi sense ser atesa!
  •  Tenim un registre de persones que s’ofereixen per fer encàrrecs puntuals, fer compres de productes bàsics, anar a la farmàcia, o fer acompanyaments.

 

ALLOTJAMENT I SUBMINISTRAMENTS ENERGÈTICS BÀSICS

  • A través del Programa de Pobresa Energètica continuem donant assessorament a les persones i famílies que tenen risc per accedir i/o mantenir l’accés als subministraments energètics. Les companyies subministradores han adoptat el compromís d’evitar els talls de subministraments mentre duri l’estat d’alarma.
  • L’Agència d’Habitatge de Catalunya impulsa una moratòria en el cobrament de lloguers socials d’habitatges i locals de titularitat autonòmica.
    Fem especial atenció als recursos d’allotjament alternatiu en casos de violència de gènere, desemparament de menors o persones dependents, posant a disposició recursos i serveis comarcals amb l’objectiu d’oferir sortides quan hi ha dificultats en la convivència i en garantir les cures i atencions mínimes als menors i/o als dependents.
  • El Departament de Justícia de la Generalitat atura els processos de desnonament.
  • En cas de tenir algun tràmit administratiu en procés, és important tenir en compte que els terminis administratius queden sense efectes.

 

SUPORT PSICOLÒGIC I ACOMPANYAMENT DAVANT DE SITUACIONS CRÍTIQUES

  • Posem a disposició de la ciutadania un servei de suport psicològic i d’acompanyament davant de situacions crítiques i complexes.
  •  Les conseqüències de l’Estat d’Alarma provocats per la situació d’emergència sanitària tenen una abast comunitari i també, individual. La nostra voluntat és oferir serveis que ajudin a nivell individual als veïns i veïnes d’Abrera a afrontar la incertesa i una situació excepcional per tothom.
  • Els Serveis Socials Bàsics han intensificat les coordinacions i el treball en xarxa amb tots els recursos i serveis del nostre territori que contribuiran a reconduir situacions difícils i que s’hauran de reconduir a causa dels efectes de l’emergència sanitària. Podeu consultar l'espai web Gestió emocional Cat (feu clic aquí).

 

TELÈFONS CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA

Si pateixes o coneixes una situació de violència masclista et pots adreçar als recursos següents:

  • SIAD (Servei d’Informació i Atenció a les Dones): Consultes i atenció. T.93 557 24 20 (de dll a dv de 09 a 15 hores), o a l’email: siad@elbaixllobregat.cat
  • Línia contra la violencia masclista: informació i assessorament (també jurídic) 24 hores. Urgències T. 900 900 120 o 016 i Whatsapp 671 778 540
  • Atenció psicològica: al T. 682 916 136 o al Whatsapp 682 508 507 i als emails: 900900120@gencat.cat i 016-online@mscbs.es
  • Telèfons d’emergència: Emergències 112. Mossos d’Esquadra (comissaria de referència d’Abrera) T. 93 693 51 10. Policia Municipal d’Abrera. T. 93 770 09 81

 

Reforcem els serveis d'Acció Social durant el confinament per garantir els serveis bàsics a la ciutadania Reforcem els serveis d'Acció Social durant el confinament per garantir els serveis bàsics a la ciutadania 

Reforcem els serveis d'Acció Social durant el confinament per garantir els serveis bàsics a la ciutadaniaReforcem els serveis d'Acció Social durant el confinament per garantir els serveis bàsics a la ciutadania 

Reforcem els serveis d'Acció Social durant el confinament per garantir els serveis bàsics a la ciutadaniaReforcem els serveis d'Acció Social durant el confinament per garantir els serveis bàsics a la ciutadania

 

A Abrera, les persones són primer!

 

 

Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!

 

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ

 

També directament al teu mòbil o tauleta a les aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.


INFORMA'T