ACTUALITZACIÓ / ENTREVISTA ALCALDE. Dissabte 11 d'abril. Escolteu l'entrevista de Ràdio Abrera al nostre alcalde sobre les darreres iniciatives entorn a la crisi sanitària de la COVID-19
11/4/2020
L'Alcalde d'Abrera, Jesús Naharro, ha repassat avui amb els companys i companyes de Ràdio Abrera les darreres iniciatives i mesures que s'estant prenent i coordinant des de l'Ajuntament d'Abrera per evitar la propagació del coronavirus al municipi. Així, ha explicat les actuacions que s'estan duent a terme a la residiència Canigó i la seva situació: “hem augmentat les mesures preventives de neteja i desinfecció i han passat a ser, a banda dels espais exteriors, també amb l’interior en col·laboració amb la residència per tal de desinfectar correctament les habitacions i espais comuns de l’edifici. Amb això incrementem i dotem de més seguretat en aquest àmbit tan delicat i que també ens fa patir a totes i a tots. A banda, hem fet més entrega de material, de mascaretes i pantalles protectores, de bates i tests ràpids de detecció de coronavirus que aniran adreçats als resident si al personal que hi treballa”. En aquest sentit, Naharro ha explicat que actualment “tenim entre 12 i 13 residents que han donat positiu en aquest test de detecció del Covid-19 i que estan completament confinats, aïllats i cuidats per tal d’intentar superar la infecció pulmonar que tenen”.
També ha agraït a empreses i entitats les seves aportacions i col·laboracions, així com als voluntaris i voluntàries de la xarxa d'ajuda Abrera Solidària i a tots els col·lectius que estan treballant. En quant a les empreses i entitats, l'alcalde ha explicat que “la col·laboració és molt gran i des d’aquí aprofito per felicitar les iniciatives voluntàries i gratuïtes i destacar-ho de les empreses que s’han adreçat a l’Ajuntament a fer cessió de material. Però no només les empreses sinó també les associacions i persones anònimes que s’han adreçat a la nostra Policia Local per donar material i per oferir el seu temps i aquest temps el regulem des de l’Abrera Solidària per tal d’ajudar a la gent que més ho necessita. Des de l’Ajuntament vull fer un agraïment molt especial a tots ells”. Seguidament també ha volgut agraïr la tasca dels voluntaris i voluntàries d’Abrera en la iniciativa de l’Abrera Solidària “ja que s’estan bolcant totalment davant la necessitat de la ciutadania, no miren el rellotge, estan completament abocats a ajudar, a cosir, a portar medicaments, a portar menjar, a trucar per escoltar, cobreixen una vessant humanitària, solidària i logística molt important. Abrera està donant un exemple de solidaritat i de treball coordinat”.
L'Alcalde ha parlat de les propostes adreçades a les nenes i nenes d'Abrera com ara el ban que autoritza al Ratolinet Pérez, la Fada de les Dents i el Conill de Pasqua a entrar a les seves cases: “per tal que continuïn fent i ajudar a les tasques de casa. Són moments molt difícils i per superar-los els animem a que juguin amb tota la família, que facin manualitats, exercicis, que cuini, que ballin, que riguin! Hem de fer un esforç complementari ara mateix i seguint aquestes directrius, un cop acabi aquest confiament de ben segur que trobarem una activitat per retrobar-nos totes i tots en l’espai públic”. També ha destacat la iniciativa engegada des de la nostra Policia Local per felicitar els aniversaris als menuts i menudes: "Està adreçada a nens i nenes de fins a 12 anys i que si s’adrecen al email policia@abrera.cat o per telèfon al 93 770 09 81 podran dirigir una petició i donar unes dades per tal que la nostra policia es pugui adreçar i felicitar-los. També des de Ràdio Abrera s’ha engegat una iniciativa amb el seu WhatsApp en la qual podem dedicar cançons per gaudir del seu aniversari amb una felicitació personalitzada o també amb la iniciativa #compartimwifi".
En quant al nou perfil d’Instagram del nostre Ajuntament @activatabrera, Naharro ha explicat que “com ja portem varies setmanes confinats a casa, l’ @activatabrera obre fils directes en poder arribar a les nostres cases per tal que amb la família sigueu coneixedors i coneixedores de les activitats que es duen a terme fóra de les nostres cases. Convidem a la ciutadania a ser part activa de les nostres diferents entitats, associacions i col·lectius. Podem trobar activitats esportives, ioga, lectures o amb un component d’aprenentatge”.
El nostre alcalde també ha volgut tenir unes paraules d’agraïment amb els col·lectius professionals que estan dedicant tots els seus esforços a superar aquesta crisi sanitària: “la gent s’està adonant que els sanitaris són el pilar fonamental que fa que ens curin o ens cuidin d’una situació molt complicada però perquè aquesta situació d’emergència tingui un resultat positiu han d’haver-hi diferents col·lectius que estan donant un pas cap endavant d’una forma enèrgica, silenciosa i solidària. És el cas del personal de neteja, els botiguers, el sector de comerç, les farmàcies, els treballadors i treballadores dels nostres polígons empresarials, als companys i companyes de l’Ajuntament que estan al peu del canyó des de les seves respectives àrees, la Policia Local , el Servei d’Atenció a la Ciutadania, Protecció Civil, el departament de Comunicació que esteu fent un treball molt intens, els Serveis Socials, etc, són molts elements que donen un treball i un pas endavant molt important per establir la normalitat”.
I ha enviat un missatge d'ànim i força per les persones que estan patint la malatia ja que "estem al vostre costat, us enviem molta força i energia i desitgem que us recupereu i que sortiu dels hospitals i pogueu venir a Abrera. Les persones que estan confinades a casa seva, que tinguin paciència, que us estem esperant i us recuperareu molt aviat perquè d’això ens ensortirem”.
Per últim, també ha volgut llençar un missatge de responsabilitat per continuar evitant la propagació del coronavirus: "això és una carrera de fons, no és un tema d’estar quatre o cinc dies a casa, al sofà i descansant. Per començar esglaonadament a restablir la normalitat a la nostra vida quotidiana s’han de fer molts esforços i encara que estem en un període de Setmana Santa no és un moment en el que podem sortir sinó que hem de preservar la nostra salut, i això es fa des del confinament, amb una rigorosa disciplina a l’hora de sortir per l’imprescindible i a l’hora de respectar la normativa i els consells que ens donen per evitar la propagació del virus. Hi ha xifres que diuen que estem fent bé les coses ara és el moment de preservar i seguir les indicacions per poder continuar avançant”. I de felicitació a les nenes i nens i a la ciutadania d'Abrera en general pel seu bon comportament durant el confinament perquè "hem de continuar per on anem. Ho estem fent molt bé, estem fent un esforç molt gran i important, estar confinats a casa amb les famílies ha suposat un canvi en el dia a dia d’una forma molt radical i ho estem fent molt bé, en general la gent ho està fent molt bé, ho està entenent i ho està duent a terme però hem de continuar fent l’esforç. Sortirem tots i totes plegats d’aquesta crisi, tornarem a estar al costat dels nostres veïns i veïnes, dels nostres amics i amigues, companys i companyes. Entre tots tornarem a fer col·lectiu el nostre municipi!”.
Podeu escoltar l'entrevista completa a l'enllaç que trobareu a la part inferior d'aquesta pàgina o fent clic aquí.
Consulteu totes les informacions referents a la crisi sanitària de la Covid-19 a Abrera fent clic aquí.
Us informem de tota l'actualitat sobre el coronavirus. Seguiu-nos!
- Escolta l'entrevista de Ràdio Abrera del 05/04/20 amb l'Alcalde d'Abrera Jesús Naharro sobre les mesures adoptades des de l'Ajuntament per evitar la propagació del coronavirus
- Escolta l'entrevista de Ràdio Abrera del 15/03/20 amb l'Alcalde d'Abrera Jesús Naharro sobre l'Estat d'alarma per evitar la propagació del COVID-19
- Escolta l'entrevista de Ràdio Abrera del 05/04/20 amb l'Alcalde d'Abrera Jesús Naharro sobre les darreres mesures i iniciatives adoptades i coordinades des de l'Ajuntament entorn a la crisi sanitària del COVID-19
- Questionari restriccions COVID19 actualitzat dijous 08 04 2020 15h
- Qüestionari sobre les restriccions a les activitats laborals no essencials per la COVID-19 actualitzat dimecres 01.04.20 - 15h
- Ús de mascaretes davant el coronavirus SARS-CoV-2
- Què vol dir l’aïllament domiciliari?
- Uso de mascarillas de protección del coronavirus SARS-CoV-2
- ¿Puedo estar afectado por el coronavirus SARS-CoV-2?
- Puc estar afectat pel coronavirus SARS-CoV-2?
- ¿Qué explicamos a los niños sobre el coronavirusSARS-CoV-2?
- Què expliquem als infants sobre el coronavirusSARS-CoV-2?
- Esvaïm inquietuds sobre el coronavirus SARS-CoV-2
- Disipamos inquietudes sobre el coronavirus SARS-CoV-2
- Si he viatjat auna zona de risc
- Si he viajado auna zona de riesgo
- ¿Qué quiere decir el aislamiento domiciliario?
- Com us heu de rentar les mans correctament
- ¿Què és el coronavirus SARS-CoV-2?
- ¿Qué es el coronavirus SARS-CoV-2?