DISSABTE, 27/07/2024 | 22:36 h

Comencem a repartir les targetes moneder adreçades a les famílies d’alumnat amb beques de menjador escolar

25/3/2020

Aquesta setmana hem començat a repartir a domicili les targetes moneder a les famílies que en seran beneficiàries d'aquesta ajuda. Cada família rebrà l’import diari equivalent a l’àpat que aquests dies no poden fer a l’escola perquè està tancada a causa de la crisi del coronavirus.

Des de l’Ajuntament d’Abrera distribuirem en els propers dies aquestes targetes moneder adreçades a les famílies d’alumnat amb beques de menjador escolar per garantir la seva correcta alimentació, també en període de confinament pel coronavirus SARS-COV-2. Les targetes ens les ha fet arribar el Consell Comarcal del Baix Llobregat, que és l’encarregat directe de distribuir-les als diferents municipis de la comarca, entre ells Abrera.

El Departament d'Educació de la Generalitat, impulsor de la iniciativa ha preparat unes 10.500 targetes moneder on, de moment, s’abonaran els diners equivalents als àpats de dues setmanes, tot i que no es descarta que es puguin ampliar si el tancament d’escoles s’allarga. Per aquest motiu caldrà que la ciutadania les guardi, ja que en cas que s’allargués la situació, es recarregaran amb més diners.

L'operatiu té l'objectiu principal de fer arribar aquestes ajudes a les famílies en situació de vulnerabilitat de la comarca, tot i les dificultats que es poden ocasionar per la situació de confinament en la que ens trobem a causa de la crisi del coronavirus SARS-COV-2.

Targetes moneder de prepagament

Les targetes que s’adrecen als i les nostres alumnes beneficiaris d’un ajut de menjador escolar són de  4 € al dia i per infant corresponents a un àpat per cada dia lectiu que romanguin tancats els centres educatius. Així doncs les targetes estaran carregades inicialment amb 40 €, corresponent als 10 dies lectius de tancament d’escoles decretat, i no podran operar per damunt d’aquest import. Hi ha la possibilitat de recarregar-les en cas que les mesures de tancament de les escoles i dels centres escolars es perllonguessin més enllà del període inicial.

Els usuaris i les usuàries hauran de tenir cura de la targeta, ja que si el tancament de les escoles s’allargués a conseqüència del confinament temporal no es descarta que es puguin ampliar.

Preguntes freqüents respecte a l'ús de les targetes moneder

Des de la Generalitat de Catalunya ens han facilitat un full amb preguntes i respostes en relació a l'ús de les targetes de menjador escolar que s'estan distribuint, amb l'objectiu d'ampliar la informació i minimitzar algunes incidències que s'estan produint. Podeu consultar aquest document a la part inferior d'aquesta pàgina o fent clic aquí.

Des de l’Ajuntament d’Abrera ja hem avisat els i les beneficiaris i beneficiàries d’aquestes targetes moneder i ja saben que durant els propers dies el personal de l'Ajuntament d'Abrera passarà pels domicilis a fer-los entrega d'aquestes targetes.

Per a qualsevol consulta al respecte, podeu trucar al Departament de Serveis Socials d’Abrera, al telèfon 93 770 29 11.

A Abrera, les famílies i els i les nostres infants sempre són primer!