Logotip Ràdio Abrera 107.9FM

• 20170322 103052

MEDI AMBIENT

23/3/2017

L'Ajuntament d'Abrera instal·la vuit caixes niu per a ratpenats per controlar la presència de mosquits

Per tal de controlar la població de mosquits de manera natural, des de la Regidoria de Medi Ambient de l’ajuntament d’Abrera s'han instal·lat caixes niu especifiques per a ratpenats per tal d’afavorir la presencia d’aquesta espècie, gran depredadora de mosquits.

Aquest dimecres, durant tot el matí, s’ha dut a terme la instal·lació d’un total de vuit caixes niu per a ratpenats: dues a l’àmbit del parc de Sant Hilari, dues a l’entorn del parc del Casal Social de les Carpes, dues al barri de Ca n’Amat properes al Torrent de Can Noguera i dues més al Torrent Gran, al pas pel barri de La Florida a prop del safareig de la Font.

Aquestes caixes estan especialment dissenyades per a acollir colònies del gènere Pipistrelu. Les caixes tenen una petita obertura a la part inferior, de mida adequada per a aquest tipus de ratpenat, i per dins està pensada per a que s’hi acomodi una colònia d’uns 20 o més individus. Es  tracta d’un ratpenat local de mida petita, la femella de les quals, en època de cria, es capaç de devorar uns 700 mosquits per nit.

Resultats a mig termini

A partir d’aquest moment, l’empresa encarregada de la instal·lació Sunet Plagas SL, durà a terme un seguiment de les caixes per comprovar si els ratpenats les colonitzen. S’ha de tenir em compte, però, que aquesta colonització no serà immediata i pot trigar uns mesos o inclús un any. El ratpenat s’alimenta d’insectes voladors com el mosquit, que detecten amb un sistema de sonar, i aquest sistema contribuirà a mantenir la població de mosquit controlada de manera natural, sense fer ús de productes químics. A banda de ser una mesura que pot afavorir al control dels mosquits a la zona, es considera també una mesura per a afavorir la biodiversitat urbana d’Abrera.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...