Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • eficiència energètica a la llar

SERVEIS SOCIALS

16/3/2017

L'Ajuntament d'Abrera impulsa intervencions en habitatges en situació de pobresa energètica

Des de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Abrera s’han iniciat vuit intervencions per enfortir les respostes preventives davant les situacions de pobresa energètica al municipi, amb el suport de la Diputació de Barcelona a través del Servei d'Acció Social, l'Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i Sostenibilitat i l'Oficina de l'Habitatge.

La finalitat del programa és millorar l'eficiència energètica dels habitatges d’Abrera en situació de pobresa energètica, reduir les despeses de subministraments bàsics (electricitat, aigua i gas o altres combustibles) i millorar la qualitat de vida de les persones beneficiàries.

El programa s’atorgarà preferentment a aquelles persones i llars que es trobin en alguna de les següents situacions:

• que hagin rebut ajudes d’urgència social per fer front al pagament de subministraments bàsics en el darrer any;
  • que es trobin en situació de tall o avís de tall dels subministraments bàsics;
  • que tinguin factures d’aigua, electricitat i gas elevades, o desajust entre el que diuen que consumeixen i les factures que paguen;
  • que es trobin en situació de vulnerabilitat energètica tenint en compte les necessitats personals com ara infants, gent gran, persones amb malalties cròniques, o persones amb discapacitat.

A les persones beneficiàries d’aquest programa, se li realitzarà una auditoria energètica en el domicili amb instal·lació d’aparells de monitoratge del consum, així com d’elements bàsics per a la millora de l’eficiència energètica. També rebran consells individualitzats en el domicili sobre pautes de consum eficients i formació en grup sobre eficiència energètica i drets dels consumidors, assessorament individualitzat sobre l’ajustament de contractes a les necessitats reals de la llar i la realització, quan s’escaigui, dels tràmits per modificar la potència contractada, sol·licitar el bo social, o altres gestions amb l’objectiu de reduir les despeses de subministraments.

Des de l'Ajuntament d'Abrera es valoraran les propostes de millora juntament amb els usuaris i les millores en les llars aniran a càrrec d’una empresa acreditada des de la Diputació de Barcelona. Està previst que inverteixen en cada domicili fins a 70 € per canviar bombetes, posar aïllants, etc.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...