2/1/2018
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) d’Abrera arrenca el 2018 amb novetats importants ja que canvia el dia d’atenció al públic i amplia els horaris. Des d’aquesta setmana, l’OMIC d’Abrera atendrà els veïns i veïnes d’Abrera els dimecres, en comptes dels dimarts com venia fent fins ara, i amplia l’horari també a les tardes. Així, l’horari d’atenció al públic serà d’11h a 13h i de 16.30h a 18.30h.
L’OMIC d’Abrera està ubicada a les dependències del Departament de Promoció Econòmica i Comerç de l’Ajuntament d’Abrera, a la primera planta del Mercat Municipal (Rambla del Torrentet 16), on s’han d’adreçar totes aquelles persones que vulguin sol·licitar cita prèvia al servei. També poden trucar al 93 770 01 02 o enviar un correu electrònic a l'adreça promocioeconomica.ajuntament@ajuntamentabrera.cat
Consultes i reclamacions de consum
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) d’Abrera és un servei gratuït al que poden adreçar-se tots els ciutadans d’Abrera per a realitzar qualsevol consulta i reclamació sobre temes de consum, que tinguin a veure amb productes o serveis contractats a empreses.
En el cas de reclamacions a empreses, en primer lloc es recomana fer la reclamació directament a l’empresa en qüestió, i si no s’obté una resposta satisfactòria, adreçar-se a l’OMIC amb tota la documentació del cas per realitzar la tramitació.
L’OMIC a "L’Entrevista del Dia" de Ràdio Abrera
També aquesta setmana des de Ràdio Abrera reprenem la col·laboració amb l’OMIC dedicant L’Entrevista del Dia de cada primer dijous de mes, que s’emet a les 14h, a parlar de temes de consum. Precisament, aquest dijous 4 de gener l’entrevista girarà entorn el canvi de dia i els nous horaris servei de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor. El calendario complet d’entrevistes per a l’any 2018 és el següent:
04/01/18 – Els nous horaris de l'OMIC.
01/02/18 – Presentació dels resultats de la memòria de l’OMIC de 2017
01/03/18 – Drets dels usuaris del transport en autobús/autocar
05/04/18 – Les cancel·lacions de vol
03/05/18 – Els contractes a distància (Internet, telèfon,…)
07/06/18 – Com reclamar a una companyia d’assegurances
05/07/18 – Drets dels usuaris als allotjaments turístics (hotels, càmpings, etc.)
06/09/18 – Drets dels usuaris dels serveis d’aparcament
04/10/18 – El mercat elèctric: el mercat regulat vs el mercat lliure
08/11/18 – Consells sobre les reparacions d’electrodomèstics
13/12/18 – Consells per abordar les compres de Nadal