Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Toca donar, toca rebre vida! Nova campanya de donació de sang a la Casa de Cultura, el dimecres 6 de setembre
  • Divendres 12 de juliol, a la Casa de Cultura, duem a terme la campanya de donació 'Estiuis on estiuis, dona sang i plasma!'

+ 1

SALUT PÚBLICA

12/7/2024

Aquest divendres 12 de juliol es durà a terme una nova campanya de donació de sang a Abrera, sota el lema 'Estiuis on estiuis, dona sang i plasma!'

Des de l'Ajuntament d'Abrera, juntament amb l'Àrea de Promoció de la Donació del Banc de Sang i Teixits, impulsem una nova campanya de donació de sang al municipi per tal que els veïns i veïnes s'apropin i facin les seves donacions. La unitat mòbil del Banc de Sang i Teixits s'instal·larà el divendres 12 de juliol a l'Hotel d'Entitats (pl. de les Escoles Velles s/n)  de 16 a 20 h.

• Les persones interessades es poden apuntar al web del Banc de Sang (fent clic aquí).
  • Per a més informació, podeu escoltar L'Entrevista del Dia de Ràdio Abrera del dimarts 9 de juliol de 2024 amb la tècnica de Promoció del Banc de Sant i Teixits, Marta Hernández, fent clic aquí .

Des del Banc de Sang i Teixits recorden que aquest tipus d'iniciatives són importants per tal que les reserves de sang i teixits augmentin, perquè la donació de sang és necessària i indispensable pels centres hospitalaris.

Es recomana reservar cita a través del web donarsang.gencat.cat

Requisits per ser donant

Els i les donants han de tenir entre 18 i 70 anys, pesar més de 50 quilograms i trobar-se bé de salut. Les dones poden donar sang un màxim de tres vegades l'any, mentre que els homes un màxim de quatre i entre donació i donació ha de passar un mínim de dos mesos. Com a mesura de seguretat, abans de la donació, es fa una entrevista mèdica en què es mira la pressió del donant i el nivell d'hemoglobina.

Si has patit la Covid hauràs d’esperar 14 dies per poder donar des de la fi dels símptomes.  Si ha estat en contacte amb algú que hagi tingut la Covid però estàs vacunat amb la pauta completa i no tens símptomes, pots donar sang amb normalitat.

La vacunació contra la Covid no impedeix donar sang o plasma. Tot i això, si tens algun efecte secundari com febre o malestar general, hauràs d'esperar 2 setmanes.

Després de l'estiu, toca donar, toca rebre vida!

• Instagram @abrerainfo i X @abrerainforma

FALDÓ NOTÍCIES 2023

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34