Logotip Ràdio Abrera 107.9FM

• Ac456898 9c5a 4748 b3dc aa4b12caaccf ok

ACCIÓ CULTURAL

24/4/2018

Els veïns i veïnes d'Abrera gaudeixen de la primera Fira de Sant Jordi d'Abrera amb roses, llibres i activitats

Per primera vegada, els veïns i veïnes d'Abrera han celebrat la Diada de Sant Jordi a la plaça de Pau Casals. Els escriptors i escriptores locals José Luis García, Xavier Novella, Maria José Guarch, Juan José Sánchez, Susana M. Martínez, José Andrés Martín i Jaume Casanovas van dedicar i signar els seus llibres.

Les activitats relacionades amb Sant Jordi van començar el dimarts 17 d'abril, a l'Auditori del Centre Polivalent (plaça del Rebato, 1), amb 'Tot bufant', un concert familiar organitzat per l'Escola Municipal de Música. Els instruments de vent van protagonitzar l'espectacle participatiu, a càrrec de Pep Pascual i Pep Gol.

L'Auditori del Centre Polivalent també va ser l'escenari, el diumenge 22 d'abril, de l'espectacle "La Llegenda de Sant Jordi", a càrrec de la Companyia La Roda Produccions i amb la col·laboració de La Xarxa (Associació per a la Promoció de l'Espectacle Infantil i Juvenil a Abrera) va organitzar la representació de teatre.

Jocs Florals 2018

A l’Escola Francesc Platón i Sartí, ahir diada de Sant Jordi, es van celebrar els Jocs Florals 2018, en què es va fer la lectura dels escrits guanyadors i l’entrega de premis. Com cada any, tots els alumnes del centre hi van participar, elaborant i presentant les seves produccions que depenent de l’edat van consistir en dibuixos, rodolins, cal·ligrames, endevinalles, còmics, contes i poemes.

La comissió de llengua i cohesió social del centre (LIC), formada per mestres, és l’encarregada de preparar els Jocs Florals i d’escollir els guanyadors. Els premis per als guanyadors van consistir en un diploma, una revista i dues roses. Per a tots els alumnes es va fer entrega de diferents punts de llibre. I per a cada aula es va dotar d’un lot de llibres.

Un any més l’Escola Francesc Platón i Sartí va convidar l'Ajuntament a aquests Jocs Florals 2018 on, a més de l’alcalde d’Abrera Jesús Naharro i la tècnica d’educació Maria Edo, hi van estar presents la direcció, mestres i alumnat del centre i l’escriptora local María José Guarch que va regalar al centre exemplars del seu darrer llibre.

Activitats a diverses carpes

De les 16.30 ha les 18.30 h, Illets d ’Abrera Grup Escènic va realitzar Narracions de contes en una carpa. A les 17 hores, la Regidoria d'Acció Cultural i Patrimoni va presentar a l'escenari el taller "Ens inventem la llegenda de Sant Jordi?" a càrrec de Núria Martínez (narració) i Óscar Julve (il∙lustració).

A partir de les 18h l'Escola d'Adults d'Abrera també va estar-hi present a la I Fira de Sant Jordi d'Abrera amb lectura d'obres literàries a càrrec de diferents alumnes del centre.

La Regidoria d’Infància i Joventut, de les 17 a les 20 hores, va organitzar un Taller de roses i photocall, pels assistents a la festa.

De les 18.15 h a les 19.30 h, la Regidoria d'Acció Cultural i Patrimoni va organitzar un Taller de Pentinats de conte a càrrec de Fafa Franco.

Activitats a l'escenari
També a les 18. 15 h, els alumnes de l' Escola Municipal de Música d'Abrera van amenitzar la festa literària amb un concert. A partir de les 19.15 h, Les Sinsombrero van conduir una Tertúlia sobre les escriptores de la Generació del 27. Aquesta ha estat una activitat organitzada per l'Associació Abrera contra la Viòlencia de Gènere i L' Associació Dones i Futur d’Abrera. Aquestes entitats també van organitzar el concurs "Posem nom a la princesa". Els resultats es van donar a conèixer a les 20h.

Seguidament, l'escenari  va acollir el Sorteig de la panera, organitzat per la Biblioteca Josep Roca i Bros, el lliurament dels premis del Segon Concurs de relats Imagina Abrera, organitzat per  Abrera Comerç – Associació d’Empresaris i Comerciants d’Abrera.

A continuació fem un repàs dels diferents guanyadors d'aquestes dues iniciatives:

• Guanyadors del Concurs de Relats "Imagina Abrera":
       1r Premi: Miguel Ángel Carcelén - " La colección de Nico "
       2on Premi: Ramon Tomàs Pinyol - " El trobador "
       3r Premi: Sandra Noguera Fernández - " Ketchup i mostassa "
  • Guanyadors de la Panera Cultural de la Biblioteca Josep Roca i Bros d'Abrera:

Categoria d'Adults: Mireia Soler Casalta
              Categoria Infantil: Marina Ferrer Deamo

Des de l'Ajuntament d'Abrera es valora molt positivament la diada de Sant Jordi 2018. La concentració dels actes culturals i socials a la plaça Pau Casals va generar un espai lúdic on centenars d’abrerencs i abrerenques van poder gaudir intensament d’una de les festes més celebrades arreu del territori.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...