Logotip Ràdio Abrera 107.9FM

• P1000113
  • Visita de l'escriptora africana Agnès Agboton a la Casa de Cultura d'Abrera
  • Xerrada Esmorzar del Taller de Llengua
  • Presentació del Llibre "Hombres del siglo XXI" a la Papereria Abrera.

DONES I IGUALTAT

9/3/2018

Abrera es suma a les celebracions del Dia Internacional de les Dones amb activitats culturals i reivindicatives

Continuen les activitats programades des de l’Ajuntament d’Abrera, juntament amb les entitats Dones i Futur i  l’Associació Abrera contra la violència de Gènere, amb el suport de la Diputació de Barcelona, per commemorar el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, amb el lema Seguim lluitant! i es convida tothom a participar-hi.

Així, aquesta setmana s’ha presentat el llibre “Hombres para el siglo XXI, semblanzas de hombres feministas” i l’escriptora Agnès Agboton va parlar del paper de la dona a l’Àfrica. Dijous al migdia un centenars de treballadors i treballadores de l’Ajuntament d’Abrera així com veïns i veïnes del municipis es van concentrar a la plaça de la Constitució, on la presidenta del Comitè d’Empresa del consistori va llegir un manifest. D’altra banda centenars de treballadors i treballadores de diverses empreses del polígon Barcelonès d’Abrera s’han concentrat també aquest migdia a Abrera, davant l’entrada de la fàbrica de Seat, en el marc de les mobilitzacions que al llarg de la jornada estan duent a terme els sindicats per la Igualtat.

A la tarda es va fer la tertúlia “Pioneres, treballadores i dones” a la Casa de Cultura, on es va inaugurar una exposició amb el mateix nom que es podrà visitar fins dimecres de la propera setmana, i també a la Casa de Cultura, es van fer projeccions continues del film “Els resultats del feminisme”.

Divendres a la tarda s'ha celebrat l’acte institucional que, recordem, no es va fer ahir per no coincidir amb la vaga feminista i facilitar que les dones d’Abrera poguessin anar a la manifestació de Barcelona. Al Centre Polivalent primer s'ha fet la lectura del Manifest del Dia Internacional de les Dones i  noies i dones de les associacions Dones i Futur i Abrera Contra la Violència de Gènere han llegit poesia feminista. Mentre que aquesta nit, a partir de dos quarts de deu es celebrarà el Sopar de Dones en un restaurant del municipi, a càrrec de Dones i Futur, que aquest any fa el seu desè aniversari.

Pel que fa al cap de setmana, al Centre Polivalent, dissabte 10 de març a les 18 hores hi ha programat l’espectacle de dansa-teatre “La femme dans sa toilette”.  I diumenge 10 de març, a la mateixa hora, tindrà lloc un cinefòrum sobre el film “Figuras ocultas”.

El dimecres 21 de març, l’activitat dels Dimecres Grans del Casal d’Avis  estarà dedicat a un taller de danses per a àvies, filles i netes. I el divendres 23 de març, la Casa de Cultura acollirà l’espectacle poètic “Dona-foc, la dona que es crema”.

Diumenge 25 de març hi haurà un altre cinefòrum al Centre Polivalent a les 18 hores amb la projecció de “Pago Justo” i el dilluns 26 de març, a les 17 hores, es farà el taller per a infants “Reinventant la publicitat”.

Podeu consultar totes les activitats fent clic aquí.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...