Logotip Ràdio Abrera 107.9FM

• P1000113
  • Visita de l'escriptora africana Agnès Agboton a la Casa de Cultura d'Abrera
  • Xerrada Esmorzar del Taller de Llengua
  • Presentació del Llibre "Hombres del siglo XXI" a la Papereria Abrera.

DONES I IGUALTAT

8/3/2018

Abrera es suma a les celebracions del Dia Internacional de les Dones amb activitats culturals i reivindicatives

Un centenar de treballadores i treballadors de l'Ajuntament d''Abrera, així com veïns i veïnes del municipi, s'han concentrat aquest migdia a la plaça de la Constitució d'Abrera on la presidenta del Comitè d'Empresa de l'Ajuntament, Mari Pau Flores, ha llegit un manifest elaborat pels sindicats Comissions Obreres (CCOO) i Unió General dels Treballadors (UGT) al consistori abrerenc, i al qual s'ha donat suport. Com també s'ha recolzat la vaga feminista convocada per avui per la "Comissió 8 de març". D’altra banda, el consistori ha decretat serveis mínims per a alguns departaments davant la convocatòria d’aturada parcial i la vaga general convocats per avui per diferents sindicats.

D’altra banda centenars de treballadors i treballadores de diverses empreses del polígon Barcelonès d’Abrera s’han concentrat també aquest migdia a Abrera, davant l’entrada de la fàbrica de Seat, en el marc de les mobilitzacions que al llarg de la jornada estan duent a terme els sindicats per la Igualtat.

Actes per commemorar el Dia Internacional de les Dones

Des de l’Ajuntament d’Abrera, juntament amb les entitats Dones i Futur i  l’Associació Abrera contra la violència de Gènere, amb el suport de la Diputació de Barcelona, s'han programat durant tot el mes de març diverses activitats per commemorar el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, amb el lema Seguim lluitant! i es convida tothom a participar-hi.

Dimarts dia 6 de maç, a les 18 hores, la Llibreria Papereria Abrera va acoliir la presentació del llibre “Hombres para el siglo XXI, semblanzas de hombres feministas” amb èxit de públic, mentre que ahir dimecres 7 de març hi havia dues propostes: al matí les alumnes del taller de llengua van participar en una xerrada-esmorzar al Centre Polivalent i a les 18h, l'escriptora Angès Agboton va visitar la Biblioteca Josep Roca i Bros i va parlar de les dones i les nenes a l’Àfrica.

Avui dijous 8 de març, a les 18 hores, a la Casa de Cultura començarà el taller de narrativa per a dones d'ajut a aquelles dones que vulguin participar al Premi Literari Delta de narrativa per a dones . També a les 18 hores, també a la Casa de Cultura, també es farà  la tertúlia “Pioneres, treballadores i dones”, i projeccions continues del film “Els resultats del feminisme”.

L'acte institucional es realitzarà el divendres 9 de març per no coincidir amb la vaga feminista convocada pel 8 de març. L’acte tindrà lloc a partir de les 18 hores al Centre Polivalent, amb la lectura del Manifest del Dia Internacional de les Dones i una lectura de poesia feminista, a càrrec de noies i dones de les associacions Dones i Futur i Abrera contra la Violència de Gènere. I a partir de les 21.30 hores es celebrarà el Sopar de Dones en un restaurant del municipi, a càrrec de Dones i Futur, que aquest any fa el seu desè aniversari.

Pel que fa al cap de setmana, al Centre Polivalent, dissabte 10 de març a les 18 hores hi ha programat l’espectacle de dansa-teatre “La femme dans sa toilette”.  I diumenge 10 de març, a la mateixa hora, tindrà lloc un cinefòrum sobre el film “Figuras ocultas”.

El dimecres 21 de març, l’activitat dels Dimecres Grans del Casal d’Avis  estarà dedicat a un taller de danses per a àvies, filles i netes. I el divendres 23 de març, la Casa de Cultura acollirà l’espectacle poètic “Dona-foc, la dona que es crema”.

Diumenge 25 de març hi haurà un altre cinefòrum al Centre Polivalent a les 18 hores amb la projecció de “Pago Justo” i el dilluns 26 de març, a les 17 hores, es farà el taller per a infants “Reinventant la publicitat”.

Exposicions gratuïtes
A més, durant aquests dies es poden visitar diverses exposicions gratuïtes: la Biblioteca Josep Roca i Bros ha preparat un aparador cultural sobre les primeres dones que van publicar llibres a favor dels drets de les dones; i a la Casa de Cultura es podrà veure la mostra “Pioneres, treballadores i dones”.

Podeu consultar totes les activitats fent clic aquí.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...