Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Presentació del Llibre "Hombres del siglo XXI" a la Papereria Abrera.
  • 8 març

+ 2

• Presentació del Llibre "Hombres del siglo XXI" a la Papereria Abrera.

DONES I IGUALTAT

7/3/2018

Abrera es suma a les celebracions del Dia Internacional de les Dones amb activitats culturals i reivindicatives

Des de l’Ajuntament d’Abrera es dóna suport a la vaga feminista convocada per demà per la Comissió 8 març del moviment feminista i a les 12h, davant l’Ajuntament tindrà lloc la lectura del text elaborat pels sindicats Comissions Obreres i UGT i l’Ajuntament d’Abrera. La lectura anirà a càrrec de la presidenta del Comitè d’Empresa. D’altra banda, el consistori ha decretat serveis mínims davant la convocatòria d’aturada parcial i la vaga general convocats per demà per diferents sindicats.

A més, des de l’Ajuntament d’Abrera, juntament amb les entitats Dones i Futur i  l’Associació Abrera contra la violència de Gènere, amb el suport de la Diputació de Barcelona, s'han programat durant tot el mes de març diverses activitats per commemorar el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, amb el lema Seguim lluitant! i es convida tothom a participar-hi.

Ahir dimarts, a les 18 hores, la Llibreria Papereria Abrera va acoliir la presentació del llibre “Hombres para el siglo XXI, semblanzas de hombres feministas” amb èxit de públic, mentre que epr avui dimecres hi havia dues propostes: al matí les alumnes del taller de llengua han participat en una xerrada-esmorzar al Centre Polivalent i a les sis, l'escriptora Angès Agboton visitarà la Biblioteca Josep Roca i Bros i parlarà de les dones d’Àfrica.

El dijous 8 de març, a les 18 hores, a la Casa de Cultura començarà el taller de narrativa per a dones d'ajut a aquelles dones que vulguin participar al Premi Literari Delta de narrativa per a dones . També a les 18 hores, també a la Casa de Cultura, també es farà  la tertúlia “Pioneres, treballadores i dones”, i projeccions continues del film “Els resultats del feminisme”.

L'acte institucional es realitzarà el divendres 9 de març per no coincidir amb la vaga feminista convocada pel 8 de març. L’acte tindrà lloc a partir de les 18 hores al Centre Polivalent, amb la lectura del Manifest del Dia Internacional de les Dones i una lectura de poesia feminista, a càrrec de noies i dones de les associacions Dones i Futur i Abrera contra la Violència de Gènere. I a partir de les 21.30 hores es celebrarà el Sopar de Dones en un restaurant del municipi, a càrrec de Dones i Futur, que aquest any fa el seu desè aniversari.

Pel que fa al cap de setmana, al Centre Polivalent, dissabte 10 de març a les 18 hores hi ha programat l’espectacle de dansa-teatre “La femme dans sa toilette”.  I diumenge 10 de març, a la mateixa hora, tindrà lloc un cinefòrum sobre el film “Figuras ocultas”.

El dimecres 21 de març, l’activitat dels Dimecres Grans del Casal d’Avis  estarà dedicat a un taller de danses per a àvies, filles i netes. I el divendres 23 de març, la Casa de Cultura acollirà l’espectacle poètic “Dona-foc, la dona que es crema”.

Diumenge 25 de març hi haurà un altre cinefòrum al Centre Polivalent a les 18 hores amb la projecció de “Pago Justo” i el dilluns 26 de març, a les 17 hores, es farà el taller per a infants “Reinventant la publicitat”.

Exposicions gratuïtes
A més, durant aquests dies es poden visitar diverses exposicions gratuïtes: la Biblioteca Josep Roca i Bros ha preparat un aparador cultural sobre les primeres dones que van publicar llibres a favor dels drets de les dones; i a la Casa de Cultura es podrà veure la mostra “Pioneres, treballadores i dones”.

Podeu consultar totes les activitats fent clic aquí.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...