Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Desfibril lador casal davis
  • Desfibril lador les carpes de vilalba
  • Desfibril·ladors Externs a Abrera

SALUT

19/2/2018

L'Ajuntament d’Abrera instal·la sis desfibril·ladors externs automàtics (DEA) més al nostre municipi

Aquest dimarts, 20 de febrer, des de l’Ajuntament d’Abrera es comencen a instal·lar sis desfibril·ladors externs automàtics (DEA) més al municipi per poder intervenir ràpidament en el cas que una persona pateixi una aturada cardíaca. Aquests nous dispositius es col·locaran en exteriors i per primera vegada també als barris.

Els 6 desfibril·ladors nous estaran ubicats a llocs ben visibles i seran senzills d’utilitzar de manera que el podrà fer servir qualsevol persona, sense necessitat de formació prèvia, tot i que tant agents de la Policia Local, com personal dels diferents equipaments municipals, seran formats en l’ús d’aquests dispositius i altres aspectes de primers auxilis.

A partir d’ara els barris estaran coberts, els dispositius s’instal·laran en les següents ubicacions:

Nucli urbà: davant el Casal d’Avis (carrer Rosers)
Barri Santa Maria de Vilalba: davant del Casal Santa Maria Vilalba (carrer Major)
Barri Can Vilalba: davant la Masia Can Vilalba (avinguda Circumval·lació)
Barri Sant Hilari: A una banda de l’edifici de les Regidories de Serveis Socials i Dones i Igualtat (carrer Valldoreix)
Barri de les Carpes: Casal Social Les Carpes (carrer Empordà)
Barri de Can n’Amat. (Els serveis tècnics de l'Ajuntament estan estudiant la seva ubicació definitiva)

Aquests nous desfibril·ladors se sumen als 9 desfibril·ladors externs automàtics (DEA) que tenim al municipi d’Abrera, 8 fixes i 1 de mòbil, aquests equips es troben a:

Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17. Fixe)

Sala Municipal (Casamada, 12. Fixe)

Centre Polivalent (plaça del Rebato, 1. Fixe)

Mercat Municipal (Rambla Torrentet, 16. Fixe)

Camp de futbol (Àger, 29. Fixe)

Pavelló Municipal d’Esports (Passeig de l’Església, 22. Fixe)

Centre Aquàtic Municipal (Passeig Estació, 24. Fixe)

Gimnàs Municipal (Salvador Espriu, 1. Fixe)

Policia Local (mòbil)

Maquinaria molt intuïtiva
Les característiques dels aparells DEA, que instal·larà l’empresa CardioSOS, permeten que qualsevol persona, estigui formada en el seu ús o no, pugui utilitzar-los. És una maquinària molt intuïtiva que al prémer el botó d’arrencada fa un guiatge mitjançant instruccions de veu a l’usuari. L’aparell detecta l’estat del cor de la persona que està essent atesa i en programa les descàrregues automàticament. A més, té una bateria de 4 anys i un cop per setmana realitza un autotest.

El desfibril·lador extern permetrà analitzar el ritme cardíac, identificar les arítmies mortals que requereixen de desfibril·lació i administrar una descàrrega elèctrica amb la finalitat de restablir el ritme viable amb nivells alts de seguretat.

Millorar l’índex de supervivència
Les aturades cardíaques constitueixen un important problema de salut pública i poden afectar qualsevol persona i de forma inesperada. Davant d’aquestes situacions, l’inici precoç de la reanimació cardiopulmonar i la ràpida desfibril·lació en un màxim de 10 minuts, milloren l’índex de supervivència en més d’un 70% i d’aquí la importància de disposar des desfibril·ladors accessibles a tothom.

Tot i que qualsevol persona el pot utilitzar, des de l’Ajuntament d’Abrera, juntament amb l’empresa CardioSOS, es realitzaran sessions formatives. Properament informarem de les dates previstes.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...