Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • mossos d'esquadra recurs

SUCCESSOS

19/2/2018

Els Mossos detenen una veïna d'Abrera per simular un robatori amb violència i per un delicte d'estafa

Els Mossos d’Esquadra de la comissaria de Martorell han informat de la detenció, el passat dimecres 14 de febrer, d’una veïna d’Abrera de 53 anys i nacionalitat espanyola com a presumpta responsable d’un delicte de simulació de delictes i per un delicte d’estafa. El 15 de novembre del 2017 la dependenta d’una botiga va denunciar un robatori amb violència, que hauria ocorregut el dia anterior, en el seu establiment al municipi d’Abrera. La dona va manifestar en seu policial que dues persones l’haurien intimidat amb un objecte i li haurien demanat la recaptació de la botiga. Posteriorment, després de ser alertats per la Policia Local d’Abrera, els Mossos van tenir coneixement que la detinguda hauria visitat, el mateix 15 de novembre, les seves dependències per tal de denunciar un furt al seu establiment, manifestant que li havien sostret 500 euros i que no havia vist els autors.

Segons han informat els Mossos a través d’un comunicat, l’agent de la recepció de la Policia Local la va informar que aquests fets habitualment no són coberts per les pòlisses d’assegurances. Una vegada a l’interior de la comissaria va canviar la versió i va informar que havia estat víctima d’un robatori amb violència i intimidació a l’establiment, motiu pel qual l’agent la va derivar a dependències dels Mossos d’Esquadra. Així mateix, els investigadors es van posar en contacte amb l’asseguradora que va informar que la persona denunciant havia cobrat 560 euros de la companyia.

Finalment els agents van detenir a la denunciant com autora d’un delicte de simulació de delictes i per un delicte d’estafa. La dona va quedar en llibertat desprès de declarar en seu policial a l’espera que la citi el jutge.

La denuncia falsa és un delicte castigat amb presó

El cos de Mossos d’Esquadra recorda que la denúncia falsa es castiga penalment com a delicte contra l’Administració de Justícia. Les conseqüències que el Codi Penal estableix per simulació de ser responsable o víctima d’un fet delictiu és una pena d’entre sis i dotze mesos de presó. L’objectiu de les denúncies falses és cobrar de les asseguradores, el que comporta la comissió d’un delicte d’estafa amb una pena de sis mesos a tres anys de presó si la quantia de la defraudació supera els 400 euros.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...