Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • carnestoltes 2017 abrera

9/2/2018

Abrera es prepara per viure el cap de setmana més esbojarrat amb la celebració del Carnestoltes

Des d’avui i fins diumenge Abrera es prepara per viure el cap de setmana més esbojarrat de l’any amb la celebració del Carnestoltes i amb propostes per a grans i petits. Ahir de fet, ja es va celebrar una activitat de Dijous Gras, el tradicional berenar del Casal d'Avis de Santa Maria de Vilalba.

Avui divendres 9 de febrer és el darrer dia per inscriure’s al concurs de disfresses convocat pel Departament de Cultura de l’Ajuntament d’Abrera i per formar-ne part del jurat. El concurs tindrà lloc demà dissabte en el marc de la Gran Rua de Carnestoltes, que sortirà a les quatre de la tarda al Parc de Can Morral i finalitzarà a la plaça de Pau Casals on es cremarà el senyor Carnestoltes i es farà el concurs de disfresses.

El tret de sortida de les activitats de Carnaval, però, es dóna aquesta tarda amb l’espectacle infantil Kids Dance amb xocolatada i coca per a tots els assistents a partir de dos quarts de cinc de la tarda. I l'Associació de Veïns de Santa Maria de Vilalba també celebrarà el Carnestoltes a partir de dos quarts de set al casal del barri amb xocolatada, sopar i ball.

Demà dissabte, a banda de la rua, d’onze a una, al Mercat Municipal d’Abrera es farà un taller de maquillatge infantil amb cercavila, malabars i màgia a càrrec dels Germans Freak-Frak i a dos quarts de dotze la Regidoria d’Infància de l’Ajuntament ha organitzat un taller creatiu de màscares a la Cas de Cultura.

Mentre que diumenge, a les dotze, a la plaça de Pau Casals, es celebrarà el Carnestoltes Infantil amb animació a càrrec del grup “Set de So” i també celebrarà el seu Carnestoltes l’Associació de Veïns de Can Vilalba al Casal Social del barri: d’onze a una hi haurà activitats i esmorzar per als més petits, amb pintacares i taller de creació de disfresses; i de cinc a set es farà un concurs de disfresses amb premis per a les millors: hi ha cinc categories per edats, i un premi per a grups.

Finalment apuntar que fins dimecres de cendra, dia 14 de febrer, es podrà visitar al vestíbul de la Casa de Cultura d’Abrera els treballs presentats al concurs infantil de cartells del Carnestoltes 2018. Més de 150 dibuixos i un guanyador: el Quim Gil, de l’Escola Ernest Lluch.

Consells de seguretat de Protecció Civil

Des de Protecció Civil de l'Ajuntament d'Abrera fan arribar alguns consells per gaudir de les celebracions de Carnestoltes amb seguretat.:

- Es recomana informar-se bé dels llocs per on ha de passar la rua i seguir les recomanacions dels organitzadors i del personal de seguretat.

- Amb el vehicle, no estacionar en doble fila i respectar els guals, les voreres i les zones de vianants.

- Si aneu acompanyats o en grup, acordeu prèviament un punt de referència on trobar-vos en cas que us separeu o us perdeu, i si aneu amb menors d’edat, porteu-los a collibè o de la mà, i estigueu pendents de la gent gran i de les persones amb discapacitat.. Amb aquests col·lectius es recomana preparar una fitxa amb les seves dades i un telèfon de contacte en un lloc visible per si es perden.

- No pugeu a les baranes, reixes o altres elements inestables que puguin ser perillosos, i una vegada finalitzat l’esdeveniment, abandoneu el lloc de forma ordenada, respectant l’ordre de sortida i seguint les indicacions dels serveis de seguretat.

Darrer dia d'inscripcins pel concurs de disfresses

En aquest enllaç es poden consultar les bases específiques del concurs de disfresses al que podrà participar qualsevol persona, ja sigui de manera individual, per parelles, o en grup. Les inscripcions es tanquen avui divendres 9 de febrer  a través de correu electrònic, descarregant el formulari d’inscripció a la pàgina web municipal ajuntamentabrera.cat i enviant-la a l’adreça cultura@ajuntamentabrera.cat.

Hi ha quatre categories per edats: la primera de 0 a 5 anys, la segona de 6 a 10, la tercera d’11 a 16 anys i la quarta per a majors de 17 anys, i una cinquena categoria “Especial comparses”. A les dues primeres els premis seran material lúdic-didàctic, i a la resta premis en metàl·lic per al primer, segon i tercer classificats que van dels 90 als 170 euros. Mentre que a la categoria de comparses s’han establert dos premis de 120 euros per a la comparsa més participativa i per a la més original.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...