Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Participem en l’estudi sobre els hàbits relacionats amb la salut dels joves de 4t d’ESO de la demarcació de Barcelona

SANITAT

7/2/2018

Alumnes de 4t ESO de l'Instut Voltrera participen en una enquesta d'hàbits de salut de la Diputació

L’Ajuntament d’Abrera ha participat en l’estudi sobre els hàbits relacionats amb la salut dels joves de 4t d’ESO dut a terme per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l’Institut Voltrera. Han participat un total de 41 municipis, entre ells Abrera, i s’ha comptat amb més de 8.000 alumnes enquestats. Els resultats mostren una fotografia de la realitat del jovent, analitzada segons el sexe, el nivell socioeconòmic, l’origen i el perfil del municipi. Es tracta del primer estudi amb aquest nivell de profunditat realitzat a la demarcació de Barcelona en aquest àmbit. L’enquesta abordava els principals determinants i hàbits relacionats amb la salut dels joves com ara alimentació i dieta, consum d’alcohol, de tabac i de substàncies com l’haixix o sexualitat, i també temes d’actualitat informativa, com ara l’assetjament sexual i l’assetjament escolar.

Dades remarcables

Entre la gran quantitat de dades remarcables, destaca que hi ha una pitjor percepció de la salut a municipis grans de més de 50.000 habitants, que a municipis petits, de menys de 20.000 habitants, es fuma més que als més grans i que es constata menys activitat física i menys adherència a la dieta mediterrània als municipis metropolitans que a la resta. La participació dels i les alumnes de quart d’ESO de l’Insitut Voltrera s’emmarca en la segona onada d’enquestes per tal de contribuir a l’estudi sobre els hàbits relacionats amb la salut dels joves de 4t d’ESO de la demarcació de Barcelona.

Conèixer la realitat d'Abrera

Un cop l’Ajuntament d’Abrera disposi dels resultats d’aquesta enquesta, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, es podrà fer un estudi estadístic detallat de les fortaleses i les necessitats d’aquest col·lectiu, que ajudarà a capturar hàbits en un moment vital entre experimentació i consolidació, per tal d’actuar des dels diferents departaments, ja que els hàbits de salut adquirits fins a l’adolescència són generalment els hàbits que es mantindran durant l’edat adulta.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...