Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Auditoria al servei de bus de Hispano Igualadina Manresa - Barcelona

MOBILITAT

1/2/2018

La Generalitat comunica a l'Ajuntament d'Abrera que comença l'auditoria a la Hispano Igualadina

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha comunicat als ajuntaments d’Abrera, Olesa de Montserrat, Manresa i Monistrol l’inici de l’auditoria al servei de bus que comunica amb Barcelona. El Departament ha encarregat, a través de l’ATM, l’Autoritat del Transport Metropolità, aquesta auditoria que consistirà, sobretot, en el control horari del pas dels vehicles, l’avaluació de les parades, la inspecció dels vehicles i l’atenció del personal. Els resultats de l’auditoria estaran disponibles a la primavera i concretaran, d’una banda, les mancances en el servei per prendre mesures de millora i, de l’altra, permetran determinar les responsabilitats que pot tenir l’operador per incompliment de les condicions prestació del servei.

Comissió Tècnica

Una comissió tècnica formada pels ajuntaments d’ Abrera, Manresa, Olesa de Montserrat i Monistrol de Montserrat i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, el Departament de Territori i Sostenibilitat es reuniran periòdicament per avaluar l’estat dels treballs i consensuar les propostes d’actuació. El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Abrera, Albert Roca, va participar a la darrera auditoria convocada pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya juntament amb els ajuntaments de Manresa, Olesa de Montserrat i Monistrol de Montserrat del divendres 26 de gener.

En aquesta reunió es va acordar fer un control horari del pas dels vehicles, l’avaluació de les parades, la inspecció dels vehicles i l’atenció del personal.  Aquest servei de bus que ofereix l’empresa Hispano Igualadina a la línia que comunica Abrera juntament amb els altres tres municipis del Baix Llobregat amb Barcelona presenta greus problemes i mancances, tal i com els hem anat explicant en els darrers mesos, com és el funcionament inadequat del servei així com els horaris inadequats, retards constants, serveis plens que no es reforçaven, màquines validadores espatllades i manca de fulls de reclamacions. En aquesta línia els responsables de transport de la Generalitat es van comprometre a tractar aquests temes directament amb l’empresa per tal de millorar el servei i solucionar les deficiències d’aquesta línia de transport.

Tant per l’ alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, com pel regidor de Mobilitat, Albert Roca, han destacat els problemes que presenten els busos d’aquest servei i han incidit en la importància de millorar-lo de cara a les usuàries i usuaris abrerencs. (Podeu sentir les seves declaracions a Ràdio Abrera a la part inferior d'aquesta pàgina).

Tres fases per solucionar el problema

L’avaluació es durà a terme en tres fases: la detecció de possibles mancances dels serveis d’obligat compliment conforme al contracte de concessió d’aquesta línia a partir de les queixes registrades i d’eventuals expedients sancionadors en curs; l’avaluació des del punt de vista dels serveis oferts; i finalment l’estudi de les repercussions sobre els clients actuals i la seva percepció.

Implementar les millores estructurals una vegada analitzades les mancances i resoldre de manera immediata aquells aspectes que tinguin una solució ràpida. Aquests serien els objectius de l’auditoria en els quals hem intervingut des de  l’Ajuntament d’ Abrera. Es preveu presentar-la en un termini d’ entre quatre i sis mesos, incorporant una bateria de propostes per revertir tots i cadascun dels aspectes que es determini que presenten deficiències.

Actualment, la comunicació entre Manresa i Barcelona, on també es comunica el nostre municipi d’ Abrera disposa de 44 expedicions d’anada i 44 de tornada els dies feiners. A les hores punta hi ha fins a 7 expedicions per sentit i a les hores amb menys afluència d’usuaris, un mínim d’una per sentit.

Queixes o suggeriments dels usuaris

Recordem que l’adreça de correu electrònic on els veïns i veïnes poden fer arribar les seves queixes o suggeriments respecte al servei de bus Hispano Igualadina Manresa – Barcelona és la següent: mobilitat@ajuntamentabrera.cat.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...