Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Donació de roba usada a Humana

MEDI AMBIENT

28/1/2018

Els veïns i veïnes d'Abrera van donar gairebé 33 tones de roba usada a l'ONG Humana durant l'any 2017

Els veïns i veïnes d'Abrera van donar gairebé  33 tones de roba usada a l’ONG Humana durant el passat any 2017, a través dels deu contenidors instal·lats al municipi, als que la ciutadania hi diposita la roba, el calçat, els complements i el tèxtil de la llar que ja no utilitza.

Principalment, les peces dipositades als contenidors d’Humana tenen dues destinacions: una part s’envia a la planta de classificació de l’Ametlla del Vallès (Vallès Oriental) i la resta es ven a empreses de reciclatge. El 62% es prepara per a la reutilització i d’aquest percentatge, el 13% es destina a les botigues d'Humana d’arreu del país i el 49% s'exporta, principalment a l’Àfrica, on és venut a preus de mercat per a generar-hi recursos per a la cooperació al desenvolupament.

El 28% de les peces donades no es poden reutilitzar i es venen a empreses de reciclatge que elaboren altres productes. Un 6% es destina a valorització energètica i un 4% s'envia a un centre de tractament de residus per a productes que no es poden reutilitzar, ni reciclar ni valoritzar energèticament.

La reutilització i el reciclatge de tèxtil contribueixen a la protecció del medi ambient en reduir en part els residus generats per la ciutadania. Les gairebé 33 tones recollides al 2017 representen un estalvi de 104 tones de CO2 a l’atmosfera.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...