Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • avís plugues 18-10-17

PROTECCIÓ CIVIL

18/10/2017

S'activa el pla per Inuncat per l'episodi de pluges generalitzades que afecta el Baix Llobregat Nord

Protecció Civil de la Generalitat ha activitat el Pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya INUNCAT per l’episodi de pluges generalitzades que afecten Catalunya des d’aquest dimecres i que es preveu que es mantinguin fins la tarda d’aquest dijous. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, es preveu que les precipitacions puguin superar els 20 l/m2 en 30 minuts a les comarques del litoral i prelitoral central, entre elles el Baix Llobregat Nord. En aquest sentit, es poden produir no només, xàfecs forts, sinó també una acumulació important d’aigua amb el pas de les hores. Els xàfecs poden anar acompanyats de tempesta i localment de pedra.

Des de Protecció Civil es recomana molta precaució a la ciutadania en la mobilitat a les carreteres i carrers de les ciutats més afectades, especialment a prop de rieres i rius, passos soterrats i zones inundables. Abans de que comencin les pluges és recomanable que reviseu la teulada i mantingueu nets els baixants i desguassos d'aigua de pluja, especialment als patis o als terrats dels edificis, per evitar inundacions. En soterranis i locals amb possibilitats d'inundació, cal que prevegeu mesures de protecció. Cal també evitar aparcar els vehicles en les rieres, especialment a les zones properes a la desembocadura, on més cabal i amb més força es pot acumular.

Un cop comencin les pluges s’aconsella no romandre a prop de lleres, rius i guals i eviteu travessar rieres i torrents a les zones afectades perquè, encara que semblin portar poc cabal, aquest es pot incrementar de forma sobtada. Si les tempestes van acompanyades d’aparell elèctric, cal evitar situar-se sota els arbres o torres elèctriques. Extremeu les precaucions en les activitats a l’aire lliure en les zones afectades per les pluges i les situades aigües avall dels rius.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...