Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Img 20171003 wa0020 resized 20171004 103227926

ATURADA 3O

3/10/2017

Afectacions i iniciatives de l'aturada de país i la vaga general d'aquest dimarts 3 d'octubre a Abrera

Unes tres-centes persones s'han aplegat aquest dimarts a la tarda a la plaça de la Constitució, davant l’Ajuntament d’Abrera, convocats per la Taula per la Democràcia en el marc de l’aturada de país i la vaga general d’aquest 3 d’octubre. Representants de diverses entitats i de diversos grups municipals amb representació a l’Ajuntament d’Abrera van llegir un manifest a favor de la democràcia i de condemna i repulsa de la violència exercida el passat diumenge durant el referèndum d’autodeterminació de Catalunya per part de les forces policials. En acabar es va iniciar una marxa pacífica fins a l’Institut Voltrera, on els participants van dipositar clavells blancs i van protagonitzar una sentada davant les portes del centre.

Afectacions de l’aturada a Abrera

Diversos serveis municipals van tancar com a conseqüència de l’aturada i la vaga general. Va ser el cas del Centre Aquàtic, la Deixalleria, el Centre Obert o el Punt d’Informació Juvenil, mentre que l’Escola Municipal de Música es va adherir a l’aturada anul·lant les classes i oferint serveis mínims.

Els tres centres d’educació infantil i primària d’Abrera es van adherir a l’aturada de país i durant tota la jornada van oferir els serveis mínims, sense classes lectives, mentre que l’institut de secundària va estar totalment aturat. El servei de transport escolar va funcionar amb normalitat, però amb una molt baixa afluència d’alumnes.

Pel que fa als establiments comercials, alguns van decidir secundar l’aturada i tancar, com és el cas de les parades del Mercat Municipal. El supermercat Mercadona va fer una aturada de dues hores al migdia, i la resta de la jornada va obrir amb normalitat, al igual que la majoria d’establiments del centre comercial Montserrat, inclòs el supermercat Caprabo. De fet, al polígon Barcelonés, les empreses van funcionar amb força normalitat, moltes d’elles proveïdores de la planta de Seat que també va mantenir operatives les seves línies de producció.

Als centres de salut abrerencs va haver-hi serveis mínims, i només es van atendre les urgències, i a al servei de ferrocarrils van funcionar també els serveis mínims.

Resultats del referèndum

Pel que fa al referèndum d’autodeterminació celebrat diumenge, a Abrera en total es van emetre 2.699 vots, dels quals 2.202 van ser a favor del sí, 392 a favor del no, va haver-hi 79 vots en blanc i 26 nuls. Segons fonts de la Policia Local, la jornada de diumenge a Abrera va transcórrer sense cap incident remarcable. Van obrir com a punts de votació d’Institut de secundària del municipi, al nucli urbà, i l’ambulatori del barri de Can Vilalba, i en tot moment els Mossos d’Esquadra van estar presents en aquests punts.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...