Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Imatge promocional del Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM) impulsat per la Diputació de Barcelona

SERVEIS SOCIALS

23/9/2017

S'engega a Abrera un Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua per a cuidadors no professionals

Aquest dilluns 25 de setembre començarà a funcionar a Abrera el Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM) impulsat des de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament d’ Abrera, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona. A les quatre de la tarda es farà la presentació del projecte i tot seguit tindrà lloc la primera de les deu sessions de les que compta el programa, que tindran lloc al Casal d'Avis els dilluns a la tarda d’una durada d’una hora i mitja.

El Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua està adreçat a les persones cuidadores no professionals de persones en situació de dependència. Els participants s'han de comprometre a voler compartir les seves experiències amb les altres persones que es troben en la mateixa situació que ella i assistir-hi a totes les sessions, i que compten amb la presència d’un psicòleg.

Aquesta és una modalitat d’intervenció psicosocial que pretén reduir l’ impacte negatiu de la cura que a vegades poden experimentar els cuidadors no professionals, i millorar la qualitat de vida de les persones en situació de dependència. Es tracta d’un recurs que promou el suport emocional i la relació entre persones cuidadores que comparteixen una mateixa problemàtica, per tal que se sentin recolzades en el procés de cura de la persona en situació de dependència. Per a més informació es pot contacar amb la Regidoria de Serveis Socials, a les oficines del carrer Tarragona 2 al xamfrà de l’Avinguda de Sant Hilari. També es pot trucar al 93 770 29 11.

Objectius del programa:

• Generar vincles de relació, recolzament i ajuda mútua entre les persones cuidadores per a què puguin compartir l’experiència de cuidar d’una manera satisfactòria.
  • Oferir estratègies al cuidador per a què gestioni favorablement necessitats i conflictes.
  • Donar suport al cuidador per a la gestió d’emocions i sentiments que surtin durant el procés de cura per tal de prevenir i evitar situacions d’esgotament.
  • Informar als cuidadors dels diferents recursos de suport del seu territori o de les diferents entitats públiques i privades.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...