Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • CARTELL ALZHEIMER 2017

SALUT

19/9/2017

Abrera commemora el Dia Mundial de l'Alzheimer amb diverses iniciatives per a grans i petits

Aquest dijous, 21 de setembre, es commemora el Dia Mundial de l’Alzehimer, i a Abrera es duran a terme diverses iniciatives sota el lema “L’Alzheimer esborra records, però no esborra les persones: a Abrera, tenim cura de les persones amb Alzheimer”.

Coincidint amb aquesta data, la Regidoria de Medi Ambient i Sanitat de l’Ajuntament posarà a disposició de les famílies amb malalts d’Alzheimer polseres per prevenir possibles emergències. Es tracta d’unes polseres de goma de color blanc on, al costat del logotip de la Federació de Familiars d’Alzheimer de Catalunya (FAFAC) i dels Mossos d’Esquadra, hi ha un codi QR imprès que guarda el contacte del familiar cuidador a qui cal avisar en cas d’emergència. Es tracta d’una polsera identificativa, no un localitzador, que conté informació de contacte del familiar i també pot incorporar informació sanitària addicional com patologies de base o al·lèrgies.Per la seva part, els Mossos d’Esquadra també han editat un tríptic amb informació rellevant i consells adreçats a familiars i cuidadors sobre com actuar quan una persona amb Alzheimer es perd com ara que no cal esperar 24 hores i que cal trucar al 112 o adreçar-se a qualsevol comissaria dels Mossos i aportar una fotografia recent i totes les dades de que es disposi.

Activitats: una xerrada i un conte infantil

Amb motiu de la commemoració del Dia Mundial de l’Alzheimer, aquesta setmana hi ha programades dues activitats a Abrera:

La primera és la xerrada “L’alzheimer i els aspectes legals que ens cal conèixer”, a càrrec de l’advocada de l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer del Baix Llobregat Judith Serra que tindrà lloc dijous 21 a dos quarts de set a la Sala de Cultura.

I la segona es farà divendres 22, a dos quarts de set a la Biblioteca Josep Roca i Bros. Serà un conte infantil a càrrec de la companyia RisiAnimacions que porta per títol “El peix koi: entenem l’Alzheimer”.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...