Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Reunio parc rural montserrat 14 09 17 01

MEDI AMBIENT

15/9/2017

Abrera acull una nova reunió sobre el conveni que ha d'impulsar la creació del Parc Rural del Montserrat

Alcaldes, alcaldesses, regidors i regidores dels municipis que impulsen el Parc Rural de Montserrat s'han reunit aquest dijous 14 de setembre a la Sala de Cultura d'Abrera amb una delegació de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona per treballar en l'esborrany del conveni de col•laboració entre els ajuntaments i la diputació per impulsar el projecte del Parc Rural del Montserrat. La reunió va comptar amb alcaldes, alcaldesses, regidors i regidores d'Abrera, Olesa de Montserrat, Esparreguera, Collbató, El Bruc, Castellbell i el Vilar, Rellinars i Sant Salvador de Guardiola.

Durant la reunió, els municipis van presentar esmenes a l'esborrany, que la Diputació inclourà en el conveni de col·laboració, que tindrà un durada de quatre anys des del dia de la seva signatura. Un dels objectius destacats d'aquest conveni és la definició d'una figura jurídica per la creació d'un ens gestor del Parc Rural del Montserrat. La Diputació donarà suport tècnic per definir aquesta figura. El conveni estableix la redacció del Pla de Gestió i Desenvolupament del Parc Rural del Montserrat, posteriors plans d'actuació i convenis específics. També es treballarà conjuntament en la recerca de suport econòmic i cofinançament. Es preveu que al mes de novembre es pugui signar el conveni.

Impuls dels espais rurals

El Parc Rural del Montserrat vol ser una eina per a gestionar, promocionar i impulsar els valors presents als espais rurals en els municipis del voltant del Massís de Montserrat. Treballarà per a impulsar projectes de bones pràctiques de gestió agrícola i forestal, difusió i promoció turística, projectes educatius i preservació dels espais oberts de qualitat.
L’any passat, els Ajuntaments d’Abrera, Esparreguera, Olesa de Montserrat, Collbató, el Bruc, Vacarisses, Sant Salvador de Guardiola, Castellolí i Marganell van signar el manifest per l’impuls del Parc Rural del Montserrat, un projecte que es va iniciar l’any 2004, i que és una oportunitat per dinamitzar l’economia dels municipis i promoure la gestió territorial sostenible

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...