Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Imatge promocional del Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM) impulsat per la Diputació de Barcelona

ACCIÓ SOCIAL

4/8/2017

Al setembre, nou Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua per als cuidadors de persones dependents

L’Ajuntament d’ Abrera en col·laboració amb la Diputació de Barcelona coordina un nou Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM) que s’ iniciarà el proper 26 de setembre a les quatre de la tarda al Casal d’Avis i comptarà amb un programa de 10 sessions que es faran al mateix Casal a la mateixa hora en diferents dies.

El model del GSAM és una modalitat d’intervenció psicosocial que pretén reduir l’ impacte negatiu de la cura que a vegades poden experimentar els cuidadors no professionals, i millorar la qualitat de vida de les persones en situació de dependència. Es tracta d’un recurs que promou el suport emocional i la relació entre persones cuidadores que comparteixen una mateixa problemàtica, per tal que se sentin recolzades en el procés de cura de la persona en situació de dependència.

Objectius del programa:

• Generar vincles de relació, recolzament i d’ajuda mútua entre les persones cuidadores perquè puguin compartir l’experiència de cuidar d’una manera satisfactòria.
  • Oferir estratègies al cuidador perquè gestioni favorablement necessitats i conflictes.
  • Donar suport al cuidador per a la gestió d’emocions i sentiments que surtin durant el procés de cura per tal de prevenir i evitar situacions d’esgotament.
  • Informar als cuidadors dels diferents recursos de suport del seu territori o de les diferents entitats públiques i privades.

El Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM) està adreçat a les persones cuidadores no professionals de persones en situació de dependència. Les persones que hi participin s'han de comprometre a voler compartir les seva experiència de cuidadora amb les altres persones que es troben en la mateixa situació que ella i assistir-hi a totes les sessions que compten amb la presència d’un psicòleg.

Recordem, durant el proper mes de setembre s’organitza el Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua al Casal d’Avis d’Abrera.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...