Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • Premi Delta Narrativa 2017

DONES

26/7/2017

L’Ajuntament d’Abrera participa en la convocatòria del IX Premi Literari Delta de narrativa per a dones

Els ajuntaments d’Abrera, Begues, Castelldefels, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, Pallejà, Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Viladecans han convocat una nova edició del Premi Literari Delta, un concurs de narrativa per a dones, amb la col·laboració de les biblioteques municipals i amb el suport del Consell de les Dones del Baix Llobregat i de la Diputació de Barcelona.

Les dones que vulguin participar en el concurs han de complir les condicions següents: ser majors d’edat i no haver estat guanyadores d’edicions anteriors d’aquest premi.

Jurat

El jurat està integrat per la regidora d’Igualtat de Gènere de Sant Vicenç dels Horts, Yolanda Artigas, que actuarà com a presidenta del jurat i:

Isabel-Clara Simó, escriptora

Marta Corcoy, periodista

Mercè Anguera, mestra de primària i autora de la novel·la La princesa invisible (Premi Joaquim Ruyra 2011)

Isabel Precolí, escriptora i Premio Internacional Ellas 2005

Maria Antònia Massanet, màster oficial de l'iiEDG en Estudis de Dones, de Gènere i Ciutadania

Carme Via, guanyadora de l'edició anterior

Montse Collazos, directora de la Biblioteca Les Voltes

Leonor Vico, responsable d'Igualtat que actuarà com a secretària del jurat

Procediment i criteris de valoració

La concessió s’efectua mitjançant concurrència competitiva. Aquestes bases i la corresponent convocatòria es consideraran fermes si transcorregut el termini de 10 dies, des de la seva publicació a BOPB no s’han presentat al·legacions a les mateixes.

La selecció es farà segons els següents criteris:

El tema de les obres és lliure i poden ser escrites en català o en castellà. Les obres han d'estar escrites incorporant la perspectiva de gènere i es recomana l’ús de llenguatge inclusiu. Es valorarà les obres que posin en valor la visibilitat de la dona en la societat actual o en el decurs de la història de la humanitat.

Les obres han de ser originals, inèdites i no premiades en altres concursos i s’han de presentar en suport informàtic (llapis de memòria) i, per duplicat, en paper. Han de tenir una extensió de 80 a 200 pàgines, escrites en DIN A4 i cada pàgina ha de tenir 32 línies, lletra Arial 12 i interlineat d’1,5.

Les dues còpies de l’obra, així com el suport informàtic, s’han de lliurar dins d’un sobre tancat i sense nom al registre general dels ajuntaments de les ciutats que convoquen el premi literari. Dins del sobre, n’hi haurà un altre amb les dades personals (fotocòpia del DNI, telèfon, adreça de correu electrònic, lloc de residència i títol de l’obra). Tant al llapis de memòria com en tots els sobres hi ha de constar el títol de l’obra i el text: PREMI DELTA 2017.

El termini de presentació de les obres literaries finalitzarà el dijous 21 de setembre de 2017 a les 14h.

El veredicte es farà públic en l’acte de lliurament dels premis, que se celebrarà el divendres dia 1 desembre 2017 a Sant Vicenç dels Horts. L’autora premiada haurà de comparèixer obligatòriament a l’acte o bé designar algun/a representant que tingui coneixement profund de la seva obra i en pugui participar activament.

El comitè organitzador publicarà l’obra guanyadora i es reserva el dret de correcció d’estil i de llenguatge sexista en cas necessari.

Premis

Els premis són els següents:

Obra guanyadora: 3.000 euros i edició de l’obra en paper i en digital.

Obra finalista: 1.000 euros i edició en digital de l'obra.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...