Logotip Ràdio Abrera 107.9FM
  • policia local abrera

SEGURETAT CIUTADANA

7/7/2017

La policia local d'Abrera s'adhereix a la xarxa Rescat d'emergències i seguretat de Catalunya

L’Ajuntament d’Abrera s’ha adherit a la xarxa Rescat de radiocomunicacions d’emergències i seguretat de Catalunya mitjançant un conveni de col·laboració amb el Departament d’Interior de la Generalitat.

La xarxa RESCAT és una xarxa de radiocomunicacions que aplega i substitueix les principals xarxes diferents i existents a Catalunya i que té la voluntat de servir a tots i cadascun dels col·lectius implicats en la seguretat i les emergències. L’objectiu d’aquest sistema integrat d’emergències i seguretat és millorar el rendiment, l’eficàcia i l’operativa de tots els recursos del territori que treballen en aquest àmbit. Fins ara els efectius de cada cos com ara Policia Local o cada organització treballava amb el seu propi sistema de telecomunicacions i utilitzen recursos i tecnologies diferents.

Tecnologia Tetra

Aquest sistema integrat facilita la coordinació entre els col·lectius d’emergències i comporta un menor cost i una major rendibilitat d’ús. A més, compta amb una tecnologia molt avançada, segura i amb un alt grau de cobertura i disponibilitat, i permet conèixer el posicionament geogràfic amb GPS. Es tracta de la tecnologia TETRA (Terrestrial Trunked Radio), un estàndard europeu que permet diverses comunicacions simultànies en una mateixa zona i garanteix la seguretat i la confidencialitat en les transmissions de veu i dades, desenvolupat específicament per satisfer les necessitats d'organitzacions responsables de la seguretat pública i de la gestió d'emergències.

Usuaris de la xarxa Rescat

Els usuaris de la xarxa Rescat són els Mossos d'Esquadra, les policies locals, els bombers de la Generalitat, els Bombers i la Guàrdia Urbana de Barcelona, Protecció Civil, el Servei d'Emergències Mèdiques, els Agents Rurals, el Departament de Territori i Sostenibilitat, l’Agència Catalana de l'Aigua i el Servei Català de Trànsit, entre d'altres.

AJUNTAMENT D’ABRERA, Pl. de la Constitució, 1 - informacio@abrera.cat - Atenció: 93 770 03 25

RÀDIO ABRERA, C. Casamada, 14 - info@radioabrera.cat - Atenció: 93 770 23 34
carregant...