DIVENDRES, 27/09/2024 | 13:29 h
  • cartell_17maig
  • Bandera LGTBI

Aquest dilluns, 17 de maig, commemorem el Dia Internacional Contra la LGTBI-fòbia

17/5/2021

La bandera LGTBI penja avui dels balcons de l’Ajuntament i de l’edifici d’Acció Social com a mostra de suport al col·lectiu LGTBIQ+ i de rebuig a qualsevol acte LGTBIfòbic en commemoració del Dia Internacional Contra la LGTBI-fòbia.

L'any 2004 es va constituir el Dia Internacional contra la Homofòbia per conscienciar sobre la violència i la discriminació que pateix aquest col·lectiu. Aquest terme ha estat ampliat en concepte com a Dia contra la LGTBI-fòbia per contemplar i visibilitzar totes les manifestacions discriminatòries per raó d’orientació sexual , identitat o expressió de gènere que pateixen gais, lesbianes, bisexuals, persones trans, intersex i queer.

La data escollida va ser el 17 de maig commemorant la decisió de l’Assemblea General de l’Organització Mundial de la Salut, que tal dia com aquest a l’any 1990, va descalificar la homosexualitat com a trastorn mental, com constava fins aleshores. L’objectiu principal d’aquesta difent clic aquíada és coordinar tot tipus d’accions que serveixin per denunciar la discriminació a la qual les persones del col·lectiu LGTBIQ+ estan sotmeses i per fer avançar els seus drets a una igualtat legal, efectiva i plena a tot el món. En l’actualitat, el 17 de maig es celebra a més de 130 països, inclòs 37 on les relacions entre persones del mateix sexe estan considerats com a il·legals.

Des de l'Ajuntament d’Abrera ens sumem, un any més, a l’adhesió del manifest elaborat pel Consell Nacional LGBTI. Es pot llegir fent clic aquí.

Guia de serveis LGTBI

El Baix Llobregat és una comarca històricament compromesa en la lluita contra el cisheteropatriarcat. Des de l’any 2014, amb l’aprovació de la Llei 11/2014 per a garantir els drets de les persones LGBTI i per a eradicar l’homofòbia, la lesbofòbia, la bifòbia i la transfòbia, i promoure la igualtat de totes les persones independentment de la seva identitat, orientació sexual o expressió de gènere, s’han posat en marxa a la comarca diversos serveis i recursos adreçats a les persones LGTBI.

Avui presentem la guia que ofereix informació pràctica, completa i actualitzada sobre els diferents recursos, serveis i entitats existents al Baix Llobregat, adreçades a les persones LGTBI.

La guia és fruit de la col·laboració entre tots els ajuntaments de la comarca i el Consell Comarcal, i és una de les accions contemplades al Pla per la diversitat sexual i de gènere del Baix Llobregat, 2020-2024 que Abrera ha aprovat recentment..

No t'ho perdis! Mira les nostres propostes
Des del servei d’Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ es realitzen diverses propostes.per donar a conèixer la diversitat afectiva, sexual i de gènere, així com posar a l’abast de la ciutadania els canals per poder denunciar qualsevol acte LGTBIfòbic.

• Podeu consultar la terminologia que ens acosta a la comprensió de conceptes de diversitat sexual i de gènere fent clic aquí.
  • Conjuntament amb el servei de Joventut, es planteja realitzar el joc del Termòmetre de la tolerància, una proposta en format de test que ens permetrà identificar el grau de tolerància envers la diversitat afectiva sexual i de gènere, responent davant de situacions hipotètiques que ens permetran conèixer el resultat i la valoració final de l’acceptació personal de la diversitat LGTB. Podreu realitzar el test localitzat a la part inferior d'aquesta notícia, així com a través del canal d’Instagram del Casal de Joves @casaldejovesabrera
  • D’altre banda, des de la Biblioteca Josep Roca i Bros ens proposen diverses recomanacions d'alguns llibres per tractar la diversitat afectiva, sexual i de gènere tant per a persones adultes com literatura per a la infància i la joventut. Podeu consultar-los en el vídeo que trobareu en la part inferior d'aquesta pàgina.

Serveis del territori
El Servei d’Atenció Integral del Baix Llobregat (SAI) és un servei de proximitat on es poden adreçar qüestions sobre diversitat sexual, orientació sexual i identitat o expressió de gènere i prevenir la LGBTIfòbia.
Ofereix una atenció integral a les persones LGBTI donant suport específic per presentar incidències i denúncies per discriminació per raó d'orientació sexual, identitat o expressió de gènere i per realitzar determinats tràmits.

Conjuntament amb el Servei d’Igualtat, Feminismes i LGTBIQ+ de l’Ajuntament d’Abrera, es dona resposta i informació a totes aquelles persones que puguin necessitar informació, atenció, suport i acompanyament en relació a la diversitat afectiva, sexual i de gènere.

Podeu adreçar-vos-hi:

Servei d’Atenció Integral del Baix Llobregat: sai@elbaixllobregat.cat

Servei d’Igualtat de l’Ajuntament d’Abrera: 93 770 29 11 dones.igualtat@abrera.cat

Davant la LGTBI-fòbia, DENUNCIA

Observatori contra l’Homofòbia: https://och.cat/denuncia/

Atenció dels serveis i actuacions de la Generalitat de Catalunya: 012

Mossos d’Esquadra Martorell: 93 693 51 10

Policia Local d’Abrera: 93 770 09 81

En cas d’emergència recorda, cal trucar al 112 o enviar un mail a mossos.delictes.odi@gencat.cat

Davant la LGTBIfòbia, denuncia!

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ